איך מתמודדים עם הלחץ הזה?

tiu

עבודה חדשה היא תמיד סיבה להתרגשות וציפייה. מקום חדש, אנשים חדשים, סביבה חדשה.
יכול להיות שאת העבודה עצמה אתם מכירים ויודעים מה נדרש מכם, אבל יש צורך לעשות רושם טוב ומקצועי על שדרת ניהול חדשה. התחושה יכולה להיות דומה לזו שחשתם ביום הראשון ללימודים, אך יש סיכוי שהשינויים יגרמו ללחצים ומצוקה.

המומחים מסכימים אף הם שלחץ במקום עבודה חדש הוא טבעי לגמרי, וקיימות כל הסיבות להילחץ – ציפיות גבוהות (הן שלכם מעצמכם והן של הסביבה מכם), הסתגלות לשגרת עבודה חדשה, יצירת קשרים חברתיים, היצמדות ללו"ז חדש וכל זאת במקביל לחייכם הפרטיים שמתנהלים מחוץ לכותלי מקום העבודה.

לחץ במקום עבודה חדש יכול להתבטא במגוון דרכים: חרדה, עייפות, קשיי שינה, בעיות בריכוז ואצל אנשים הסובלים מנטיה לדיכאון יש סיכון של החמרה בתסמינים.
לחץ הוא בסך הכל דבר חיובי שמטרתו להשאיר את האדם דרוך וערני לבאות, אך כשהוא עובר רף מסוים, הוא הופך למכשלה ומקשה על תפקוד העובד.

אז איך אפשר להתנהל בעבודה החדשה בלי שהלחץ יכריע אתכם? ישנן כמה דרכים.
ראשית, בצעו תיאום ציפיות בנוגע לדרישות מכם, כך שניתן יהיה למזער למינימום את הסיכון לטעויות. למדו את סביבתכם והכירו את העובדים שסביבכם.
נוסף על כל הפעולות האלה, ניתן להוריד לחץ ע"י הקפדה על מספר פעולות פשוטות:

·         הקפידו לישון מספיק שעות בלילה

·         איכלו ארוחות מלאות ומזינות והקפידו על פעילות גופנית

·         ארגנו את כל הסידורים בערב שלפני, כך שבבוקר לא תהיו בלחץ

·         צרו לעצמכם סביבה תומכת שתהיה שם בשבילכם ברגע שתצטרכו

·         פנו קצת זמן איכות לעצמכם במהלך היום

·         נצלו היטב את חופשות סוף השבוע כדי לאגור אנרגיות לשבוע החדש

נוסף על ארגון הסביבה הפיזית חשוב לא להזניח את החלק הנפשי. דאגו לעצמכם להפסקות במשך היום, גם אם יש המון עבודה תמיד אפשר לקחת 5 דקות הפסקה לסדר את המחשבות. אל תהפכו להיות המבקרים הכי קשים של עצמכם, אפשרו לעצמכם לטעות וצאו לתיקונים.
דבר שתמיד אפשר לעשות בכל שלב ביום הוא לתרגל נשימות או אפילו לעשות מדיטציה קלה.
והכי חשוב, אתם עובדים בעבודה שלכם בזכות הכישורים שלכם ובגלל שמישהו ראה את הפוטנציאל הגלום בכם. מנפו את ההזדמנות לעבוד במקום החדש בתור מקפצה וראו בכל מה שיגיע אתגר ולא קושי.

בהצלחה!

http://health.yahoo.net/articles/stress/dealing-stress-new-job