את מי אתם אוהבים יותר?

22805-Blog-Photo-NEW_Hafsaka-(22562)2

רוב (אם לא כל) ההורים לא יגידו כי הם אוהבים את הסיגריה שלהם יותר מאשר את ילדיהם. למרות זאת, סקר שנערך השנה באנגליה חשף כי הורים מעשנים מעדיפים לקצץ בהוצאות המשפחתיות ולא להפסיק לעשן. ד"ר מיכאל ויינפאס, רופא משפחה ויועץ גמילה מעישון, מספר על התוצאות הסקר

"מזעזע ועצוב ככל שזה נשמע, מסקר שנערך באנגליה על ידי חברת פייזר בקרב 4,000 מעשנים עולה כי אף שהורים מודעים לנזקי העישון, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית, הם לא מצליחים להפסיק לעשן ואף מעדיפים לקצץ בתקציב המשפחה במקום לקצץ בסיגריות. כך, 62% מהנשאלים שהיו הורים לילדים מתחת לגיל 16 העדיפו לחסוך בדברים שהיו מיועדים לילדיהם כדי שלא יצטרכו להפסיק לקנות סיגריות. חשוב לציין כי יותר מ-60% מהנשאלים העידו כי מצבם הכספי אינו טוב וקרוב למחצית הודו שהם מתקשים לעמוד בעול הכלכלי של רכישת קופסאות הסיגריות.

"עוד נמצא כי 42% מהנשאלים ענו כי הם מעדיפים לקנות פחות בגדים, 38% העדיפו לחסוך במוצרי מזון ו-33% מהנשאלים טענו כי הם מעדיפים לוותר על חופשות ולא על סיגריות.

"באנגליה, כמו בישראל, עלו מחירי הסיגריות, אך זה לא מרתיע את המעשנים. כשנשאלו מהיכן הם מגייסים את הכסף בשעת מצוקה רבים טענו כי הם חוסכים את כספם ומאתרים מקורות מימון בסביבתם: 14% מחפשים מטבעות או כסף קטן ברכב או ברהיטים, 9% לוקחים מתוך קופת החיסכון של הילדים שלהם, 8% מכרו חלק מרכושם או לוו מחברים וכ-2% אף העדיפו לבקש כסף מזרים.

"אף שלא נערך סקר דומה בארץ, הוא מספק נורה אדומה לכולנו. גם כאן המעשנים יודעים כי העישון הופך לנטל כלכלי – ולא רק לבעיה בריאותית – אך הם אינם מצליחים להיגמל. אין הכרח להיגמל לבד. להפך! יש לא מעט שיטות טיפול, סדנאות גמילה ואפשרויות נוספות העומדות בפני המעשנים – טיפולים שיכולים להוביל להצלחה בגמילה ולשיפור אורח החיים של המעשן ושל מקורביו, חלקם אף ללא עלות כספית".

לאיתור סדנאות לגמילה מעישון לחצו כאן!