הטיול הגדול – גם אחרי גיל 40

28367-Blog_photo_INSIDE_20172

לא רוצים לצאת שוב לטיול באירופה הקלאסית? חולמים על הטיול למזרח הרחוק שלא הספקתם לצאת אליו כשהייתם צעירים? אז נכון, אתם כבר מזמן לא אחרי צבא, אבל אין שום סיבה שלא תלכו בעקבות החלום שלכם ותצאו לטיול האתגרי שתמיד רציתם. אז כיצד יש להערך לטיול כזה בגיל המבוגר? אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם.

  • מספר שבועות לפני הטיול, מומלץ לפנות אל רופא המשפחה, להתייעץ איתו על אופן הטיול, אורכו אל מול ההיסטוריה הרפואית האישית, אלרגיות שונות והמצב החיסוני ולבקש בהתאם מרשמים.
  • את התרופות שאתם לוקחים אתכם שמרו בתיק האישי, באריזות המקוריות על מנת שלא יפגעו או יתקלקלו בשל שינויים קיצוניים בטמפרטורה.
  • חשוב מאוד להזמין ביטוח נוסעים לחו"ל לפני יציאתכם מהארץ. במקרי חירום, אם חלילה תאושפזו או תצטרכו לבצע הוצאות רפואיות שונות, ביטוח הנוסעים יגן עליכם. באפשרותכם לרכוש ביטוח נסיעות דרך אתר מכבי באמצעות תוכנית הביטוח "מכבי עילית".
  • חולים במחלות כרוניות, הערכו בהתאם לטיול, הכינו כמות מספקת של תרופות (אינסולין לחולי סכרת, משאפים לחולי אסתמה וכו'). אם אתם נוסעים יחד עם שותפים שאינכם מכירים מהבית, שתפו אותם במצבכם על מנת שיוכלו לעזור לכם במקרי חירום.
  • טיול אתגרי דורש מאמץ פיזי והכנה נפשית. מספר שבועות לפני הטיול, הכינו את גופכם להליכה רבה ומאומצת. חזקו את השרירים, ובמיוחד אלו שהרבה זמן לא היו בשימוש. עשו זאת בהדרגה ובעזרת רופא המשפחה או מאמן כושר.
  • שמרו על קשר רציף עם המשפחה, דאגו לכך שתמיד מישהו ידע היכן אתם נמצאים, ומה היעד הבא שלכם. הכינו רשימת מיילים וטלפונים דרכם ניתן יהיה לאתר אתכם ופזרו זאת בין מספר מקורבים.

והעיקר, תעשו חיים ואל תשכחו לצלם לטובת אלו שנשארו בבית…

יעוץ לכתבה: מיכאל ויינפאס.