full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

מה זה ירוק מבחוץ ואדום מבפנים?

אבטיח

מה נאכל כדי לצנן את גופינו בימי הקיץ החמים בצורה בריאה וטעימה? רמז: פרי. רמז יותר עבה: פרי אדום. הצלחתם לנחש? שני פריד, דיאטנית המתמחה בסוכרת ובריאטריה במכבי, משתפת אותנו בכמה עובדות בנודע לסגולות האבטיח, ומצרפת הפתעה טעימה בסוף הכתבה.

האם אבטיח מלא בסוכר בהשוואה לפירות אחרים? אז זהו שלא. אבטיח מכיל 92% מים. ב-100 גרם אבטיח יש מחצית מכמות הפחמימה לעומת 100 גרם אגס, תפוח, נקטרינה, ענבים ופירות נוספים. העניין באבטיח הוא שקשה לאמוד אותו. כוס קוביות אבטיח (150 גרם) שווה למנת פרי אחת.

מה כל כך בריא באבטיח? אבטיח מכיל נוגד חמצון בשם ליקופן המצוי בפירות בעלי גוון אדום כמו: עגבניות, פפאיה ואשכולית אדומה ועוד. הליקופן מנטרל חומרים המזיקים לגוף, מאט את תהליך הזדקנות תאי העור, מפחית סיכון למחלות לב, כלי דם וסרטן ומשפיע לטובה על רמות לחץ הדם שלנו.

איך נבחר אבטיח? יש הסבורים שניתן לזהות אבטיח איכותי ומתוק על ידי טפיחה בכף יד פתוחה על האבטיח והאזנה לצליל העמוק שבוקע ממנו. אני מעדיפה לבחור את האבטיח שלי חצוי וכך להימנע ממרקם קמחי או פחות מתוק. לחילופין, אפשר לבקש מהירקן לטעום חתיכת אבטיח.

למי לא מומלץ לאכול אבטיח? לכל מי שסובל משינויים ברמות אשלגן – מומלץ להימנע מאכילת אבטיח. לסוכרתיים ולאנשים עם רמות גבוהות של שומנים בדם, מומלץ שלא לאכול יותר מ-2 מנות פרי ליום. בנוסף, מומלץ לפזר את צריכת הפירות שלנו לאורך היום ולצד הפרי לשלב חופן שקדים, אגוזים או פרוסת גבינה בולגרית 5%.

“דיאטת אבטיח”, כן או לא? אם תאכלו רק אבטיח סביר להניח שלא תצליחו להתמיד בדיאטה זו לאורך זמן מפני שתהיו רעבים וגופכם לא יקבל את כל אבות המזון הדרושים לו. זו סופה של כל דיאטה קיצונית ולא מאוזנת.

מתכון לשייק אבטיח מרענן

המתכון מתאים לכמות של 2 כוסות

מצרכים:

2 כוסות אבטיח חתוך לקוביות

גביע יוגורט

כוס קוביות קרח

5 עלי נענע

אופן ההכנה:

מרסקים הכל יחד בבלנדר

 

לבריאות!

 

רוצים לדעת עוד? הצטרפו אלינו לעמוד מכבי תזונה בפייסבוק!

 




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *