full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

מסירים את האבק מהאופניים

bicycle2

כולנו זוכרים בהתרגשות את הרגע בילדות בו ההורה המדריך עזב את האופניים שלנו והצלחנו, בפעם הראשונה, לייצב את עצמנו על שני גלגלים בלבד ללא גלגלי עזר. 

רכיבה על אופניים משלבת הנאה ותחושת עצמאות בנוסף להרגלים ספורטיביים ועבודה על שיווי משקל, כמו כן, הרכיבה תעזור לילד לפתח כוח ולשמור על כושר אירובי בעתיד.

מתי הזמן הנכון להתחיל להתאמן ברכיבה על אופניים?

מערכות הגוף של הילד יכולות לשמור על שיווי משקל מתאים כבר מגיל 4-5 אבל מלבד היכולות הגופניות, גם לאופיו של הילד, נכונותו להתמיד וחוש האחריות וזהירות שלו יש משקל.

לא מומלץ לתת לילד את העצמאות לפני גיל 6-7. בגילאים צעירים יותר הילדים עדיין מגיבים לגירויים סביבתיים ופחות מסוגלים לשמור על דיווש קבוע וערנות לדרך, מה שעלול לסכן את יציבות הרכיבה ולגרום לנפילות ולפגוע ביכולתו של הילד להשתלב בתנועה.

התאמת גובה האופניים: 

כאשר הילד מוריד את כפות רגליו מהפדלים הוא יוכל להציבן בבטחה ובנוחות על האדמה.

בטיחות:

יש לתרגל את הנסיעות הראשונות במגרש המרוחק מתנועת מכוניות ועל משטח רך כמו חול או דשא. בטרם מסירים את גלגלי העזר, כדאי לתרגל עצירה גם בעזרת הרגליים ולוודא שהילד שולט במעצורים. חשוב להקנות לילד החל מהשלב הראשון הרגלי בטיחות כמו חבישת קסדה ולהקפיד שהוא מסתכל לצדדים בכל פעם שהוא פונה.

יש לתרגל עימו עצירות בהתראה קצרה – ניתן להתייחס לכך כמו משחק ולבדוק כמה זמן לוקח לילד בכל פעם לעצור מהרגע שההורה אומר “עכשיו!”. לאחר שראיתם שהילד שולט בכלי, מחזיק את הכידון בצורה יציבה ומסוגל לעצור בהתראה קצרה אפשר להסיר את גלגלי העזר.

התמיכה באופניים לאחר הסרת גלגלי העזר תעשה באחיזת האופניים בשלד שמעל הגלגל האחורי (או בסבל, אם מותקן אחד כזה). ניתן לקבוע עם הילד מילה שההורה יצעק מידי פעם כך שהילד יהיה בטוח שההורה אכן שם, ללא צורך להפנות את מבטו. באימון הראשון ההורה יכול לעזור לייצב את אופניים, אולם בהמשך, כדאי רק לתמוך ולבדוק שהילד מייצב את האופניים בעצמו. לאחר אימון-שניים בהם אתם אוחזים באופניים, תוכלו לשחרר את האחיזה. אם אתם אוחזים באופניים מאחורה, הילד לא ירגיש את הרגע המדויק בו אתם עוזבים את האופניים. קחו בחשבון שכאשר הילד יבחין בכך, הוא עשוי להתרגש ולאבד יציבות, גם אם רכב היטב לפני כן. זכרו כי אם הוא הצליח לייצב את עצמו ולו פעם אחת – הוא מסוגל לכך. חזקו אותו והמשיכו באימון עד שהוא ירכב בבטחה גם כאשר הוא יודע שאינכם אוחזים באופניים.

רכיבה בטוחה ומהנה!

יעוץ לכתבה: יעל קולט

עכשיו ב”מכבי שלי”, אפשר לעשות את זה בקלות!
מצטרפים לרובד החדש של מכבי, “מכבי שלי” ויכולים להינות מחודשיים מנוי מתנה למצטרפים להולמס פלייס.
לפרטים נוספים והצטרפות ל”מכבי שלי”. הקליקו כאן!

רוצים להתחיל להתאמן? הצטרפו לרשת הולמס פלייס!




One thought on “מסירים את האבק מהאופניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *