עשרת הדיברות לאימוני הקיץ

רץ

ממשיכים להתאמן גם בקיץ? אימונים אינם דבר פשוט לביצוע בתקופה חמה זו, וכדאי לשים לב למספר דברים עיקריים כדי לעבור את התקופה בקלות. ניר פינק, דיאטן ספורט במכבי ומרצה במכללה האקדמאית וינגייט, משתף אותנו בכמה טיפים חשובים לאימוני קיץ בריאים. 

  • שתיה לפני היציאה – עוד לפני תחילת הפעילות הגופנית כדאי לוודא את הדבר הבסיסי ביותר – צבע השתן. במידה והוא כהה או צהבהב רצוי לשתות כמות מספקת של נוזלים חשוב לשתות כשעה-שעתיים לפני תחילת האימון.
  • שתייה במהלך האימון – גם אם אתם מתאמנים במקום סגור וממוזג, כדאי לשתות לפי תחושת הצמא. שתייה קרה מידי או חמה מידי יכולה להוביל לספיגה מואטת של הנוזלים במהלך הפעילות, וכן להשפיע על ויסות החום של הגוף. טמפרטורת המים הרצויה אמורה להיות פושרת.
  • שתייה לאחר אימון – מיד לאחר האימון ובשעות שאחריו כדאי להשלים נוזלים בצורה מספקת לפי איבוד הנוזלים בזיעה. הדרך האידאלית למדוד זאת היא על ידי שקילה לפני האימון ושקילה לאחריו. את המשקלים המתקבלים מחסרים אחד מהשני ומקבלים כמה ק"ג נוזלים אבדו באימון. לאחר מכן כדאי להשלים את כמות הנוזלים בהדרגה לאורך זמן פי 1.5 מהמשקל שאבד. חשוב גם לאכול במקביל אוכל המכיל גם קצת מלח, וזאת על מנת להחזיר לגוף מלחים שאבדו בזיעה.
  • איפה כדאי לעשות את האימון? כאשר ישנו צפי לשרב, עדיף לבצע את האימונים בתוך מבנה ולא בחוץ – בעיקר אם מדובר בשרב עם אובך.
  • שעות ביצוע האימון – בוקר מוקדם או ערב מאוחר יתנו לכם תנאים יותר סבירים לבצע אימון בחוץ. נסו להימנע מאימונים בשעות הצהרים בהן עומס החום גבוה.
  • צל – היה ובחרתם לעשות את האימון בשעות לא נוחות מבחינת חום, כדאי לבחור מסלולים או מקומות מוצלים על מנת למזער את החשיפה לקרינת השמש. כמו כן, מקום מוצל הרבה יותר קריר ממקום פתוח, בו יש לקרינת השמש יותר השפעה על המתאמן.
  • סוג האימון – במידה והאימון מבוצע בחוץ בשעות החמות, כדאי להפחית את המאמץ ביחס לאימון רגיל שאתם עושים ואולי גם לקצץ קצת מזמן האימון. עדיף לעשות אימון נוח מאשר להגיע למצב התייבשות או מכת חום. כמו כן, אפשר להחליף חלק מהאימונים באימוני שחייה בבריכה או בים, וכך לצנן את הגוף תוך כדי אימון
  • לבוש – לימים החמים רצוי ללבוש לבוש מנדף זיעה ואוורירי. לבוש אטום שאינו מנדף זיעה או לבוש בצבעים כהים הצוברים חום יכולים להוביל את הגוף בזמן הפעילות להתחממות יתר, לפגום בהנאה מהאימון וגם בבריאות.
  • אם אתם רק מתאמנים בחוץ, כדאי לברר מול אתרי מזג האוויר לגבי הצפי של עומסי החום בשעות השונות של היום. לאחר מכן ניתן לתכנן את האימון מראש בלוח הזמנים המתאים לכם. חשוב לברר מתי יש עומסי חום קיצוניים ואם יש צורך – לוותר על אימון הצפוי להיות באותו יום, או להעביר אותו למקום ממוזג.
  • פגרה – חלק המתאמנים לוקחים את חודשי יולי אוגוסט כחודשיים של פגרה מאימונים. הם עושים אימונים בעלי נפח ועצימות קלים ואת תקופת האימונים המסיבית מעלים בהדרגה מחודש ספטמבר.

שימו לב: חברי מכבי זכאים לאימוני כושר בקבוצות או עם מאמן אישי שמנחה את האימון ומסייע בעבודה גופנים נכונה.

רוצים לדעת עוד? הצטרפו לעמוד שלנו מכבי תזונה בפייסבוק!