פעילות גופנית בקיץ? יש דבר כזה!

פנימי

הקיץ הגיע ואיתו החום שלכאורה גורם לרבים מאיתנו לחשוש מלצאת לפעילות גופנית מחוץ לבית. אך זאת יש לדעת, אין באמת סיבה לחדול מפעילות גופנית גם בעונה החמה, אדרבא, במקומות בהם אנו מבלים כשחם כמו חוף הים והבריכה אפשר (ומומלץ) לקיים פעילויות המשלבות מים, תנועה וכיף ויכולות לסחוף את כל המשפחה. רוני בורנשטיין ממן , פיזיותרפיסטית יועצת לפעילות גופנית ורותי מיכאליס גרינולד, דיאטנית ומנהלת המרכזים לטיפול בעודף משקל בילדים במחוז צפון במכבי עם רשימת רעיונות מדליקים לפעילויות כאלו.

פעילות גופנית בים

ריצה בחול – החול הוא משטח רך ולא יציב, מאחר וקשה יותר לרוץ עליו, פעילות גופנית עליו מאד בריאה לשרירים ולמפרקים. תחרות ריצה על החול היא אתגר משמעותי ובריא. אחרי תחרות הריצה אפשר להכריז על תחרות ספירת עקבות בחול!

ריצה במים – המים מהווים התנגדות לתנועה, לכן מקשים על הריצה ומאתגרים את המשתתפים. ניתן לקבוע יעד שעד אליו מתחרים בריצה.

קפיצה על הגלים – קופצים ומסתערים על הגלים הגבוהים בהתאם לגיל הילדים. לילדים אוהבי התחרויות, ניתן לערוך גם תחרות התזת מים בזמן קפיצה.

איסוף צדפים ואבנים – ניתן לעודד פעילות הליכה בחוף ע"י איסוף צדפים או אבנים. לילדים אוהבי תחרויות, בסוף ההליכה ניתן לספור מי אסף הכי הרבה צדפים.

משחקי כדור על החוף – משחקי כדור תורמים משמעותית לחיזוק השליטה בחגורת הכתפיים, תיאום בין העיניים לידיים או לרגליים ומעודדים תנועה. לילדים בגיל הרך ניתן להביא כדור קטן/ מתנפח. לילדים הגדולים יותר-מטקות/פריזבי/כדור גדול.

גלישה על הגלים – לילדים שאוהבים את המים, גלישת גלים יכולה להיות פעילות מהנה ביותר. גלישה בעמידה תורמת לחיזוק שרירי הליבה, לשמירה על יציבה ושליטה בתנועת הגוף. גלישה בשכיבה על הבטן תורמת לחיזוק חגורת הכתפיים ושרירי הגב. החל מגיל 5 ניתן לרכוש לילד גלשן קטן ולתת לו לגלוש עליו בהשגחת ההורה. החל מגיל 7 לערך, לאחר רכישת מיומנות שחיה, ניתן לרשום את הילד לקייטנת גלישה.

שחייה – השחייה הינה פעילות אירובית קלה, המשלבת את התנגדות המים לשיפור כוח השרירים.

פעילות גופנית בבריכה

איסוף כדורים/מטבעות – ניתן לקחת לבריכה כדורים קטנים שצפים במים או מטבעות ששוקעים במים ולערוך תחרות איסוף הכדורים או המטבעות. לכדורים שצפים צריך לשחות או ללכת במים, למטבעות צריך לצלול.

משוך בחבל – מביאים חבל או נחש מחומר מוקצף, נחלקים לשתי קבוצות ומתחילים למשוך. ניתן להשתמש בסימוני הבריכה כקו האמצע.

תרגילים במים – עמידות ידיים, גלגולים, צלילות ממושכות וכל תרגיל אחר העולה על דעתכם.

ים יבשה – ניתן לשחק ליד קו הסימון של מסלולי השחייה או קו הסימון בין המים העמוקים לרדודים. אם הקו מסומן על הקרקעית, לנוע בתוך המים. אם הסימון הוא חבל צף לקפוץ מעליו או לשחות תחתיו.

משחקי חצר – כל משחקי הכדור והחצר מהיבשה מתאימים גם למים. "חיי שרה", תופסת, "תיפסוני" וכו'.

שטיפת המכונית המשפחתית

לעיתים, עצם העיסוק במים הקרירים יכול להיות מהנה מאד ואם כבר לעסוק במים, למה לא לנצל אותם לטובת ניקוי הרכב המשפחתי? סחיבת דליים מלאים, סחיטת סמרטוטים רטובים ,שואב אבק ידני. כל אלו תורמים להפעלת השרירים והוצאת אנרגיה מרובה. ניתן להפוך מטלה פשוטה לפעילות משפחתית מהנה. כמובן בהשגחת הורית לפחות בפעם הראשונה.

הודעה להורים לילדים הסובלים מעודף משקל
במכבי קיימים מרכזים לטיפול בעודף משקל בילדים.
הפעילות מתקיימת במרחבים שונים בכל המחוזות.
הפעילות כוללת קבוצות ספורט לילדים וקבוצות הדרכה להורים ולילדים
וגם ייעוצים פרטניים. כל זה במשך 5 חודשים.
פרטים נוספים באתר מכבי באינטרנט.

קיץ מהנה 🙂