full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

שומרים על פאסון – מזון שהשרירים שלך יאהבו

22805-Blog-Photo-NEW_Dor-3-(22282)1

מי לא רוצה גוף לתפארת שיוכל להשוויץ בו בכל מקום? שמירה על כושר בכל גיל היא יתרון ולא רק ברמת המראה החיצוני – יש לה יכולת להשפיע על בריאותנו ועל מצב רוחנו בכל שלב של החיים.

תתפלאו לדעת, אבל ה”אימון” שלכם, בין אם אתם מנויים לחדר הכושר ובין אם אתם מתאמנים עצמאית, מתחיל הרבה לפני האימון עצמו. לבניית שריר מוצלחת דרוש שילוב של שתיית המון נוזלים עם תזונה הכוללת חומרים עשירים הבונים את השריר. לכל זה מתווספת הפעולה של העמסת משקל על השריר במהלך אימון וכך למעשה מעבה הגוף את השריר ובונה אותו.

אז מה בעצם כדאי לאדם שרוצה לפתח שרירים לאכול?

1.      פירות וירקות – וכמה שיותר. הם מספקים לגוף סיבים, ויטמינים, מינרלים, ונוזלים יקרים. ירקות אף מכילים כמויות קטנות של חלבון.

2.      מוצרי חלב דלי שומן המספקים חלבון באיכות גבוהה, פחמימות, ויטמינים חיוניים כגון ויטמין D, אשלגן וסידן.

3.      בשר רזה – מקור מצוין לחלבון, ברזל (המשמש להובלת חמצן לשרירים) וחומצות אמינו, כולל לאוצין – חומצת אמינו, המהווה טריגר לגדילת שריר.

4.      בשר עוף – אשר בהשוואה לבשר לבן, מספק 25% יותר ברזל ופי שלושה מאבץ למערכת חיסונית בריאה.

5.      ביצים – המכילות את כל חומצות אמינו החיוניות.

6.      אגוזים – (לא מומלחים) כאשר הם טריים או קלויים – הם מקור טוב לחלבון. הם מכילים גם ויטמינים, נוגדי חמצון, סיבים ושומנים בריאים.

7.      שעועית ודגנים מלאים – פחמימות איכותיות המכילות כמויות קטנות של חלבון לאנרגיה ותיקון השרירים יחד עם סיבים, ויטמינים וחומרים נוגדי חמצון.

תזמון הוא כל הסיפור.

על מנת שהגוף יתמודד בהצלחה עם האימון הוא זקוק לפחמימות וחלבונים לפני אימון לביצוע אימוני הכח והוא זקוק להם גם כדי להתאושש לאחר אימון. לכן חשוב לשמור על תזונה המכילה את שניהם ודלה בשומן לאורך היום.

שתיית משקה מבוסס חלב בתוך שעה לאחר האימון תיתן לשריר את החלבון שהוא זקוק לו בדיוק בתזמון האידיאלי. במידה ותוך שעה-שעתיים אוכלים ארוחה מלאה, אין צורך בחטיף וניתן לחכות לארוחה שתספק לשריר את אבני הבניין הדרושות לו.

יותר ממחצית צריכת הקלוריות שלכם צריכה להגיע מפחמימות, כיוון שהן מספקות לגוף דלק לשימוש נכון בחלבונים. אבל (ויש אבל), חשוב לשמור על איזון ולא לאכול יותר מידי פחמימות, דבר שעלול להוביל לעלייה מיותרת בכמות השומן בגוף.

http://men.webmd.com/features/muscle-foods-for-men




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *