full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

שומרים על תזונה בריאה בים ובבריכה

פנימי

כולנו מכירים את התופעה שגורמת לנו פתאום לחוש רעב אחרי טבילה בים או בבריכה ולילדים במיוחד יש נטייה להתנפל על האוכל ולטרוף מכל הבא ליד. עלינו, כהורים, להיות מודעים לעניין ולמנוע מהילדים את הנזקים שמתלווים לזלילה לא מבוקרת, במיוחד של ממתקים וחטיפים. נעמה קוסטיס, דיאטנית ומנהלת מרכז למניעה וטיפול בהשמנת ילדים במכבי, נותנת לכם 5 טיפים שיעזרו לכם במשימה ויאפשרו לכם לצאת לים ולבריכה ועדיין ליהנות ממזון בריא.

הטמפרטורות עולות, יש תחושה של חופש, שחרור ממסגרות והרבה פעמים אנחנו וגם הילדים נוטים לצרוך בחופשים את מה שמהיר, זמין ושונה מהרגיל.
בנוסף, ים ובריכה מאוד מגדילים את התיאבון (זה קשור לטמפרטורת המים הנמוכה באופן יחסי מן הסביבה) וחשוב לבוא מוכנים ולא ליפול במלכודות של הקיוסקים בברכה או  לנשנש סתם חטיפים כי רעבים בים.
התארגנות ותכנון מראש מאוד עוזרים גם לא להגיע לים רעבים וגם פחות להתפתות למה שנמצא כזמין וכ”קורץ” בסביבת הבריכה והים.

למשל, אם נדאג לאכול משהו לפני שמגיעים לים או לבריכה נצמצם משמעותית את הצורך בלנשנש או גם אם כן נרצה לנשנש נוכל לבחור בצורה מושכלת יותר.

להלן מספר טיפים למאכלים בריאים להצטייד בהם בקיץ החם:

1. ירקות גמדים (מלפפון, פלפל ציבעוני, עגבניות שרי). מאוד נוח כי לא צריך לחתוך וכיף לנשנש אותם, גם ילדים מאוד אוהבים אותם.

2. פירות הקיץ. בקיץ יש שפע של פירות (אבטיח, שזיפים, נקטרינות, מנגו ועוד) רק כדאי לא לשכוח צידנית עם קרחונים. כיף לאכול את הפירות קרים.

3. בים בם בם – תירס חם. אפשר לחתוך כל קלח ל-3 ולנשנש בכיף.

4. כריכים קטנים מלחם מלא עם טחינה או חומוס תמיד עוזרים להרגיע את הרעב.

5. הכי חשוב מהכל, זה לשתות הרבה מים. הים והמלח מייבשים, כמו גם השמש והחום.

לפעמים מבלבלים בין צמא ורעב כלומר הגוף מבקש לשתות ואנחנו נותנים לו לאכול. כדי למנוע את הבלבול הקפידו לשתות במשך כל שהותכם בים או בבריכה.

לבריאות ובהנאה 🙂




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *