אאוץ' – מכה. איך מתמודדים עם חבלות?

רגל חבושה

לכל אחד מאיתנו זה קרה פעם או פעמיים בחיים (למוכשרים שבינינו, זה קורה על בסיס שבועי): עשינו תנועה לא נכונה, מעדנו על חפץ לא מזוהה, או החלקנו על מדרגה… ובום. אנחנו על הרצפה. אחרי שהתאוששנו מההלם ווידאנו שאף אחד לא תפס אותנו ברגע המביך ותיעד אותו כדי לשתף בפייסבוק, אנחנו קמים ומתמודדים עם ההשלכות. במקרים הקלים, זה מסתיים בחבלה לא נעימה וססגונית שתלווה אותנו לשבוע הקרוב, אך במקרים חמורים יותר זה עלול להסתיים בנקע.
איך ניתן לטפל בכל אלה? מצוין ששאלתם.

יש כמה שיטות יעילות שיכולות למזער נזקים:

מנוחה!

מנוחה טובה היא מפתח לריפוי. אמנם תלוי מה האיבר שנפצע ומה חומרת הפציעה, אבל תמיד עדיף לתת לו את המנוחה שמגיעה לו ולא למהר לחזור לשגרת היומיום. קביים או מקל הליכה (כן, זה לא שייך רק למבוגרים!) יכולים לסייע בחלוקת המשקל בצורה שווה. במקרים קשים יותר ייתכן ותידרש פיזיותרפיה. אבל בכל מקרה השתדלו להניח לגוף ולא לאמץ את האיבר הפגוע.

ICE ICE BABY

ההמצאה המופלאה שבשבילה לא צריך יותר מאשר מים קפואים. הנחת של קרח על האזור החבול (במיוחד במשך ה-24 השעות הראשונות לפציעה) לחצי שעה (ואז הפסקה של חצי שעה) יכולה לסייע בייצוב המצב. אם אין קרח, אתם מוזמנים להשתמש בחבילת שעועית, אריזת ארטיקים, או חבילת פיתות בשקית. בכל מקרה אל תנסו לדחוף את האיבר עצמו למקפיא (במיוחד אם הוא מקפיא עילי), זה עלול לגרור פציעות נוספות.

קיבוע

קיבוע הפציעה (בדגש על נקעים) יכול לסייע בהתמודדות עם הנפיחות בימים הראשונים לפציעה. ישנן תחבושות אלסטיות מסוגים שונים ותוכלו להתייעץ עם הרופא על דרכי החבישה המומלצות.
במקרים קשים יותר ייתכן והאיבר ידרוש קיבוע רציני יותר כגון סד או גבס, במקרים כאלה הרופא יפקח על התהליך, כיוון ששימוש ממושך בהם       עלול לגרום לאובדן טווח תנועה ונוקשות באיבר.

הרמה

תנו לכח המשיכה לעשות את שלו! אם הרמת אזור הפגיעה מעל לגובה הלב (במידה וזה אפשרי) יכולה לסייע להפחית את הנפיחות ולהקל על הלחץ. אם בכל זאת זה לא עוזר אחרי שבוע מומלץ לגשת לרופא.

http://www.webmd.com/pain-management/sprains-and-strains-10/slideshow-care-guide