אהבה במרחק חמישה צעדים

סצנת הדייטינג יכולה להיות מתישה ומעייפת. שוב פעם להכיר אדם חדש, שוב להכניס אותו לחיים שלך, שוב לפתח חשדנות או תקווה, שוב להתאכזב במקרה הטוב, או לכאוב פרידה. ובכל הגילאים זה מורכב באותה המידה, גם לגברים וגם לנשים.

חמישה צעדים פשוטים יכולים לסלול  דרככם מעוד דייט אל עבר זוגיות מוצלחת. הסוד, כך אומרים פסיכולוגים, טמון בהגדרת הצרכים שלך, לפני הגדרת התכונות שאתה מחפש אצל האחר.

הצעד הראשון יהיה להגדיר את הערכים המרכזיים בחייך, עמודי הטווח עליהם גדלת; אמונות דתיות, יחס לכסף, תפיסת החינוך, דרך קבלת ההחלטות, המקום שיש בחיים לאמינות יושר ונאמנות ואפילו היחס לגירושים. אומנם יש מידה של צדק בתפיסה שהפכים נמשכים, אבל כשזה נוגע לנושאים המשמעותיים באמת בחיים, ערכים משותפים הם עדיין הפרמטר הקובע. לכן, השתדלו לכוון לבן או בת זוג שמחזיקים בתפיסות עולם הדומות לשלכם.

הצעד השני בדרך לזוגיות יהיה להכיר בצרכים הרגשיים שלכם. לכולנו יש צרכים רגשיים זהים שנבדלים אחד מהשני בעצמתם. אחד זקוק להרעפת מחמאות מתמשכת ואילו אחר זקוק לחום ומגע. אחד צריך אוזן קשבת האחר גמישות. אם תדעו להגדיר את הצורך הרגשי שלכם, תדעו לא להתאכזב. ומצד שני, אל תצפו שזוגיות תמלא לכם את החורים השחורים בנפש שאתם לא מסוגל למלא לבד.

אז איך אנחנו מוצאים טיפוס שיוכל להכיל את הצרכים הרגשיים שלנו, ולחלוק איתנו את האמונות? הצעד השלישי טמון במערכות היחסים הטובות בחיים שלכם. התבוננו בקשרים שלכם עם בני משפחה וחברים טובים. מומחים אומרים שעלינו לחפש רמזים במערכות יחסים טובות שכבר יש לנו בחיים, שם המפתח. חישבו על האנשים שגורמים לכם להרגיש בטוח ומוגן, אנשים שאיתם אתם יכול להיות עצמכם. בסופו של דבר, דפוס של תכונות אישיות יתחיל לצוץ. לא במקרה אלו יהיו אותן תכונות שישרתו אותך הכי טוב בבן זוג רומנטי.

לאחר שאיתרת את המאפיינים, יהיה עליך להתקדם צעד אחד נוסף ולגשת אל "נסיעת מבחן". בשלב זה למרבה הצער רבים מאיתנו עושים כמה טעויות קורעות לב.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא לפגוש מישהו שמוצא חן בעיננו מבחינת מראה ואישיות ולהסיק שהוא מתאים לנו גם מבחינת תכונות וערכים. פסיכולוגים אומרים שלוקח שלושה חודשים להיגיון לחזור ולהתגבר על התרגשות הלב. לכן מייעצים בשלושת החודשים הראשונים להתמקד בהיכרות האדם וממליצים להתייחס לתקופה הזו כאל תקופת ניסיון.

בתם תקופת הניסיון, היו כנים עם עצמכם, ובצעו את הצעד האחרון לקראת מערכת יחסים רצינית. שאלו את עצמכם מספר שאלות מהותיות על בני הזוג שבחרתם.

האם הם באמת ישרים כמו שחשבתי בהתחלה?

האם יש להם את עמוד השדרה המוסרי הדומה לשלי?

האם הם באמת מחזיקים בערכים שמשמעותיים לי?
אם התשובות הן לא, שים לב; מומחים אומרים שדגלים אדומים מוּנָפים מסיבה מסוימת אחת: על מנת להבחין בהם!

מקור: http://www.webmd.com/sex-relationships/guide/love-and-dating-what-you-need