אוכלים אותה בעבודה!

22805-Blog-Photo-NEW_Bari-(22562)8

איך אוכלים אצלכם בעבודה? אתם מביאים ארוחה מהבית? יכול להיות שאתם קונים בקפיטריה בעבודה, או אולי יש לכם בכלל חדר אוכל מסודר, או קופון יומי לקניית אוכל במסעדות בסביבה?
עובדים רבים מתפתים להביא את הארוחה אל שולחן העבודה שלהם. יש לכך הרבה נימוקים: זה נוח, זה חוסך זמן ונדמה שהעובד מצטייר כיעיל יותר.

אכילה (או נשנוש) ליד שולחן העבודה איננה מומלצת, אבל אם בכל זאת החלטתם לעשות את זה, כדאי שתעשו את זה נכון:

הקפידו להתרכז בארוחה. בזמן האוכל היו עסוקים יותר באוכל ופחות (או בכלל לא) בעבודה. התעסקות בדברים אחרים וניסיון לבצע כמה משימות במקביל עלולה לגרום לאכילת יתר. זכרו שלגוף לוקח כ-20 דקות של עיכול עד שהסוכרים מתחילים להגיע לדם ובזמן הזה התעסקות בכמה דברים במקביל מורידה את הריכוז ואף מזיקה לתהליך העיכול. השתדלו למזער חלונות מיותרים בשולחן העבודה ולסגור תוכניות שעלולות להפריע את ארוחת הצהריים שלכם.

הימנעו מהדחף לעשות ארוחת חטיפים ממכונות אוטומטיות. כן, הן יושבות להן בקצה המשרד וממש עושות לכם עיניים, אבל חשוב לזכור שמזון שמוגדר "חטיף" חייב להיות בעל ערך קלורי של פחות מחצי מנה של ארוחה "אמיתית", מה שאומר – פחות מ-250 קלוריות. לכן ממתקים עתירי סוכרים הם בחירה גרועה ואם בכלל – אז עדיף להסתפק בחטיף גרנולה או בצ'יפס אפוי. הערכים הקלוריים מופיעים על גבי אריזת החטיף ושווה להציץ בה.

קפה או לא? מנת קפאין בתוספת סוכר יכולה להיות מרעננת, להמריץ את הדם ולהוסיף אנרגיות ליום שלכם, אך שימו לב לכמויות. שני ספלים גדולים של קפה חזק, בתוספת חלב וסוכר, מכילים 600 מ"ג קפאין, 20 גרם סוכר וכמות לא מזערית של כולסטרול.

חלקו את הצלחת הקפידו לחלק את הצלחת כך שחצי ממנה יכיל ירקות ופירות, רבע ממנה יוקדש לפחמימות והרבע הנותר למנת חלבון (דגים, עוף, בשר, טופו).

שמרו על ההיגיינה! השולחן שלכם הוא מלכודת חיידקים שרק מחכה לצאת לפעולה. אם הייתם יכולים לראות את המקלדת שלכם תחת עדשת המיקרוסקופ, ספק אם הייתם אוכלים ליד השולחן, אך אם בכל זאת החלטתם לעשות זאת, הקפידו לנגב את אזור האוכל וליצור חציצה. שימרו מזונות בטמפרטורה מותאמת להם. מזון מתכלה יש לאכול מיד (לא להשאיר אותו ליותר משעתיים בטמפרטורת חדר).

שתו שתו שתו! אחת הסיבות לאובדן ריכוז היא התייבשות. הקפידו לשמור בקבוק מים ליד השולחן ושתו כמה שיותר.

http://health.yahoo.net/experts/eatbetterlivebetter/dining-al-desko-or-eating-lunch-your-work