אחת… שתיים… קליק!

צאו אל הטבע. צלמו מקרוב

       למה לא לאמץ תחביב שגם יוציא אתכם אל המרחבים וגם יאפשר לכם להשוויץ אחר כך בתוצרת שלכם?

תמונות טבע ­– כשהן טובות – הן דבר עוצר נשימה. רובנו מבלים את היום-יום שלנו בין אספלט ובטון, והתמונות הללו כמו מצליחות להבליח אל חיינו רגע של צומח וחי בין כל הדומם. תמונות טבע הן גם פעמים רבות תמונות של פעולה, תופסות רגע אחד של פראות ומנציחות אותו.

אם אתם מחפשים תחביב לשעות הפנאי – אנחנו ממליצים לכם לשקול ברצינות צילום בכלל וצילום טבע בפרט. נסו לדמיין אתכם יוצאים אל הפארקים והיערות של ארצנו (ויש רבים כאלה, גם באזור המרכז!), מבלים יום עם הצמחים ועם בעלי החיים, ולאחר מכן חוזרים הביתה ומראים לחברים ולמשפחה את מצגת התמונות שלכם.

חוששים להתחיל? לא בטוחים מה לעשות? הנה כמה מהטיפים של בית הספר לצילום גליץ:

כבדו את הטבע ולמדו אותו – אנחנו רוצים לתעד את בעלי החיים, ולכן לא נעשה משהו שיפגע בהם. וככל שנכיר אותם טוב יותר, כך נדע להפיק את התמונות הטובות ביותר.

השקימו קום – אחד היתרונות של אנשים מבוגרים הוא שרבים קמים מוקדם בבוקר – וכך יכולים גם לתפוס את הטבע כשהוא מתעורר.

נצלו את מיקומכם הגאוגרפי – התמזל מזלנו מבחינה זו ואנו יושבים על השבר הסורי-אפריקאי, ויכולים לחזות ברבבות ציפורים בנדידתן. ובאופן כללי, בכל מקום בארץ שלא תלכו אליו – תמיד יהיה יחסית בקרבת מקום פארק, מאגר, יער או הר שתוכלו לצלם את שוכניו.

צלמו מקרוב ובגדול – גם בחצר ביתכם תוכלו למצוא פרחים וחרקים שאפשר לצלם מקרוב. התוצאות מרתקות.

ואם אתם זקוקים לקצת השראה, ב-ynet הכינו פרויקט מקיף ובו גלריות של עשרות צלמי טבע ישראלים – אתם מוזמנים לדפדף בין התמונות המרהיבות ולקבל עוד קצת טיפים גם מהמוכשרים האלה.

בהצלחה!