איך לגרום לילד לסדר את החדר מבלי לאבד את העשתונות?

ילד ואמא כועסת

רובנו, בואו נודה בזה, היינו שמחים אם לא היינו צריכים להרים מטלית או מטאטא כל חיינו. אז למה אנחנו כל כך מתפלאים וכועסים על הילדים שלנו כשהם מסרבים לסדר את החדר שלהם? 

הבאנו לכם כמה טיפים מאתר family education שיעזרו לכם ולילדים להפוך את מטלות הנקיון והסדר לקלות יותר, מהירות יותר והרבה פחות מתסכלות:

  • נקיון עלול להיות משימה שתגרום לילד להרגיש די בודד. בשביל ילד שהוא מטבעו חברתי, המטלה הזו עלולה להתפרש כעונש במקום כתרומה למשפחה. אז מה עושים? כל המשפחה יכולה להפוך לצוות הנקיון. הילד יכול לעזור לכם לנקות את האיזורים שנמצאים בגדר האחריות שלכם, ואתם תעזרו לילד עם החדר שלו. כך גם תגרמו למשימה לעבור מהר יותר על ידי עבודת צוות. עם סיום יום הנקיונות אתם יכולים לתכנן פעילות מיוחדת למשפחה. אל תחשבו על כך כשוחד אלא כפינוק משפחתי!
  • היו ברורים לגבי הכוונה שלכם ב"נקיון החדר" ובגדר האחריות של הילדים שלכם. האם אתם מתכוונים לסידור הצעצועים וזריקת הבגדים המלוכלכים לסל הכביסה? אולי אתם רוצים שיטאטאו וישטפו את הרצפה? או שמדובר בצחצוח החלונות? קחו בחשבון את גילם של הילדים. ילד בן חמש יכול לשים את הספרים על המדף, אבל הוא לא יוכל לסדר את המיטה. ילד בן 12 יכול לעשות כביסה בעצמו תחת השגחתכם. התאימו את הציפיות שלכם ככל שהילד גדל.
  • הפרידו בין "סידור" ל-"נקיון" ואל תנקו לפני שאתם מסדרים. חדר מבולגן הוא כמו חפירה ארכיאולוגית, אתם חייבים לגשת למשימה בשכבות.
  • העזרו ברשימה הבאה כשאתם נגשים לסידור ונקיון החדר, היא תעזור לכם לחלק את המשימות לכל אחד מחברי המשפחה ותעזור לילדים לארגן את הזמן שלהם, לבצע את המשימות בסדר הפעולות הנכון ולזכור את התפקיד שהגדרתם להם:
  1. התחילו עם הבגדים – קפלו את הבגדים הנקיים או תלו על קולבים והניחו בארון בצורה מסודרת. שימו את הבגדים המלוכלכים בסל כביסה והכניסו בצורה מסודרת את הנעלים לארון הנעלים או למקומם.
  2. קחו שקית אשפה ושימו בה את כל הזבל בחדר. אל תשכחו לרוקן את הפח בחדר. החזירו כלים מלוכלכים למטבח ושטפו אותם.
  3. הורידו את המצעים מהמיטה ושימו אותם בסל הכביסה המלוכלכת, הניחו מצעים חדשים.
  4. הפעילו את מכונת הכביסה.
  5. סדרו במקום את הצעצועים והניחו אותם בקופסאות שלהם.
  6. סדרו את כל הספרים, הדיסקים ורכיבי אלקטרוניקה.
  7. סדרו את השולחן כך שניתן יהיה לעבוד עליו ולהכין שיעורי בית.
  8. נקו את המשטחים מאבק (שידה, שולחן כתיבה, מדפים וכו').
  9. נקו את הרצפה, טאטאו, או שאבו אבק. אל תשכחו לנקות מתחת למיטה!
  10. נקו את הקירות! שפשפו כתמים מהקיר עם ספריי וסמרטוט, הסירו קורי עכביש ועברו על הפינות של החדר.

מקור:http://life.familyeducation.com/parenting/jobs-and-chores/45294.html