איפה הכסף? תכנון פיננסי בגיל השלישי

22805-Blog-Photo-NEW_Dor-3-(19500)3

במצב הכלכלי של היום כבר ידוע לכולם – תכנון פיננסי בגיל השלישי חשוב והכרחי לא פחות מהשמירה על הבריאות ובמרבית המקרים התמודדות עם קשיים פיננסים עלולה לפגוע בבריאות, הן בשל המתח הנפשי והן בשל הקושי הכלכלי לקנות את תרופות וטיפולים נדרשים. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להתנהל נכון מבחינה כלכלית גם בגיל השלישי.

שומרים לפנסיה? מרבית האנשים חוסכים כל חייהם בצורה עיוורת ומסקרים שנערכו עולה כי רובם חושבים שיסתדרו עם פחות מ-70% מהכנסתם לפני הפרישה. אך התכנון הנכון צריך להתבסס על 80-90% מההכנסה שלפני הפנסיה וחשוב להיערך לכך. ישנם מחשבוני פנסיה שיכולים לסייע לכם לחשב.

הקפידו להתעדכן מרבית החוסכים לא מתעדכנים במצב חסכונותיהם במהלך השנים ולא יודעים מה הן ההטבות להם הם זכאים כאזרחים ותיקים. ישנם אתרים שמציגים את הזכויות המגיעות לכם עם הגעתכם לגיל פרישה.

התאמה אישית של תכנית ההשקעה. התאימו את תכנית הפרישה שלכם אליכם. מרבית האנשים יעדיפו להשקיע באפיקים סולידיים ובקרנות שיביאו תשואה תוך סיכון מינימלי של הכסף. אם נתונים אלה הם סינית עבורכם, פנו ליועץ השקעות, הוא הגורם המקצועי שיכול לתרגם לכם את הנתונים על מנת למצות את הכסף שלכם בצורה מיטבית.

תכננו מראש אל תפרשו לפני שתכננתם מה לעשות אחרי הפרישה. הרבה יותר קשה לחזור לשוק העבודה לאחר הפרישה. אם ברצונכם להמשיך לעבוד בחצי משרה, היערכו מראש. יש לכם מספיק זמן לזה.

דאגו לביטוח בריאות מתקדם בעניין זה, כמבוטחי מכבי בגיל השלישי אתם זכאים לכיסוי בריאותי נרחב במסגרת "מכבי שלי" – ביטוח הבריאותי המקיף והרחב ביותר של מכבי (לעוד פרטים הקליקו על הלינק).

http://www.webmd.com/healthy-aging/features/are-you-ready-to-retire