אל תריבו על המכנסיים – זה לא מה שקובע

במערכת היחסים שלכם, מי לרוב אחראי על החשבונות? מי מחליט במה להשקיע ואיפה לחסוך? מי מחליט לאן יוצאים ומתי נשארים בבית? מי מחליט מה נכון לילדים (אם יש) ומה יש למנוע מהם? ובקיצור, מי לובש את המכנסיים בבית? ג'סיקה אולסון, כותבת על כך באתר אקסמינר.

במשך מאות שנים, היה זה הגבר ש"לבש את המכנסיים" בבית, שנחשב לראש הבית בעל האחריות הגדולה יותר ולכן לקול החזק יותר בקבלת ההחלטות. אבל ככל שהמוּדעוּת לשוויון הלכה וגדלה התחלנו לראות שמערכות היחסים הבינאישיות התפתחו גם כן לכיוון של שוויון.

אם עד לפני כמה שנים התפקיד המסורתי של "ראש המשפחה" היה שמור לגבר עפ"י סטריאוטיפים מגדריים שהיו מקובלים בחברה, הרי במהלך 50 השנים האחרונות, ביחד עם שינוי היחס לטרנסג'נדרים ולהומוסקסואלים, חל גם שינוי של אותם התפקידים המסורתיים במשפחה.

בשנים האחרונות הופיעו מחקרים פסיכולוגיים, אשר קבעו כי אותם תפקידים מגדריים כלל אינם מושרשים בנו. בעצם, כשהסביבה משתנה, האפשרות שלנו לחקר עצמי ולהבנה מתרחב.

יחד עם זאת, אנחנו נמצאים עדָין בעיצומו של התהליך. יש בקרבנו לא מעט גברים אשר מרגישים מסורסים אם בת הזוג שלהם משתכרת ביותר כסף או מקבלת יותר החלטות במערכת היחסים וישנן לא מעט נשים שמרגישות לא בנוח עם השינויים הללו ומעדיפות לנהוג על פי הסטריאוטיפ המגדרי, כמו גידול הילדים, טיפוח וכו' (לכותבת אין כוונה להתנשא על מי שבוחר להצמד לאותם תפקידים מסורתיים, אלא להריע לעובדה שנוצר גם מקום למערכות יחסים אחרות).

הגל החדש של "לבישת מכנסיים" הוא שותפות בלבישתם. אחד יכול לקחת אחריות במקרים מסוימים ולהיות בצד של נתינת כתף תומכת במקרים אחרים. לשניכם אין כח ללבוש את המכנסיים? אז וותרו ערב אחד על שטיפת הכלים, הרשמו לתשלומי החשבונות באינטרנט באופן אוטומטי או פשוט החליטו לא ללבוש את המכנסיים לכמה ימים.

על פי הגישה הזו, אין כאן עניין של סירוס, אין גברים נשיים או נשים עם ביצים, ויש הרבה יותר מרחב אוויר לכולם. מה שיוצר או שובר את הסטרואטיפים הישנים היא ההסתכלות שלנו עליהם. בתוך מערכת היחסים היו מי שאתם. אם את ליידי שאוהבת ללבוש רק סינר, נעלי ערב וליפסטיק בזמן שאת מבשלת – עשי זאת. אם אתה גבר שמעדיף להשאר בבית עם הילדים – תאהב את עצמך ככה. המפתח להצלחה הוא לקבל את עצמך ולכבד את הדינמיקה של מערכת היחסים של האחר גם כן.

מקור:
http://www.examiner.com/article/who-wears-the-pants-your-relationship