בריאות ליבם של הלא מעשנים משתפרת עקב חוקים נגד עישון

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(21011)1

יצאתם לבילוי מהנה ושוב חזרתם מריחים כמו מאפרה אנושית מהלכת? אנחנו מקווים שלא.
בישראל קיים חוק למניעת עישון במקומות ציבוריים על מנת לאפשר לאנשים שלא מעשנים ליהנות מבילוי נקי מעשן ומהנה יותר. האמת? מעבר לאיכות הבילוי נמצא גם שבריאותם של הלא מעשנים משתפרת במדינות בהן נאכף החוק למניעת עישון. ככל שהאכיפה נגד עישון יעילה יותר, כך יורד הסיכון של לא מעשנים ללקות במחלות לב, מחלות כלי דם במוח ומחלות מערכת הנשימה.
מחקר שנערך במינסוטה מצא כי חלה ירידה של 33% במקרי אוטם שריר לב (MI) לאחר שכל מקומות העבודה במחוז במדינה אסרו את העישון בתחומם.

עישון פאסיבי גורם למחלות לב, כלי דם ומערכת הנשימה במבוגרים, פוגע בפוריות אצל נשים ובהתפתחות אצל ילדים. אלפי אנשים מתים מדי שנה מאירועי לב וכלי דם הקשורים בעישון פסיבי.
מחקר שנעשה בארה"ב בדק את הקשר בין החוקים למניעת עישון לבין היקף האשפוזים בבתי חולים ושיעורי המוות כתוצאה ממחלות לב, כלי דם במוח ומערכת הנשימה. נבדקו מספר מחקרים שפורסמו לפני תאריך החלת החוק ומספר מחקרים שפורסמו לאחר החלתו.
הממצאים הוכיחו בצורה ברורה כי להחלת החוקים הייתה השפעה חיובית על כמות האשפוזים והישנותם באזורים שנבדקו, ועל שיעור מקרי מוות.
מחקרים נוספים שנערכו חיזקו את הטענות כי לאכיפת החוקים נגד העישון חשיבות גדולה וכי הם משפיעים בצורה ישירה על המעשנים הפאסיביים.

בישראל, על אף החוק, יש עדיין מקומות שלא אוכפים בצורה מלאה את החוק ומתעלמים מלקוחותיהם הלא מעשנים שסופגים בערב אחד עשן מעשרות של סיגריות בצורה מרוכזת. אם אתם נקלעים למקום כזה, אל תהססו לפנות ולבקש מבעלי המקום לאכוף את החוק. בריאותכם חשובה יותר ובמקרה הזה – גם החוק עומד לצידכם. קנסות כבדים מאד הוטלו על בתי עסק אשר סירבו לכבד את החוק למרות בקשת לקוחותיהם.

http://www.medscape.com/viewarticle/773610?pa=wgKjnWEKj%2FQ0ub4evbF%2Bi1CoIfjzbO53t6KSYaaV3GJi9QAzqiimlLsn4HlD8OkaJyGvMX%2Fu%2BWdIXoARf%2FT0zw%3D%3D