גם לנשים מגיע – הכירו את הקונדום הנשי

הגלולה למניעת הריון חוללה מהפכה בעולם הסקס של שנות השישים. המצאתה אפשרה לנשים שחרור מהפחד המתמיד להיכנס להריון והפכה שחקן מפתח בעולם שעודד אהבה חופשית והתנגד למלחמות. המודעוּת למחלות מין ובתוכן גילוי נגיף ה-HIV סיימו את התקופה. כיום הקונדום הוא האמצעי היחיד, שגם מגן באופן מוחלט מפני הדבקות במחלות מין וגם מונע כניסה להריון. והקונדום כידוע בנוי לשימוש הגבר בלבד. האמנם?

לאחרונה אישרו מנהל המזון והתרופות האמריקאי(FDA)  ומשרד הבריאות הישראלי את השימוש בקונדום הנשי.האם צפויה מהפכה מינית נוספת? ימים יגידו, או ליתר דיוק הלילות. בינתיים, פרופיל למשתמשת של השחקן החדש בחיי המין שלכן; הקונדום הנשי.

לפני קיום יחסי המין מחדירים את הקונדום הנשי לנרתיק. הוא חזק, רך, ויש לו תכונותייחודיות שתורמות להרגשהטבעית בהשוואהלקונדומים הגבריים. הוא מרפד את הנרתיק במלואו, בעדינות ולכן רחב יותר מקונדום הרגיל. הקונדום הנשי אינו עשוי מלטקס, כשאר הקונדומים, אלא מגומיסינטטי בשםניטריל. בעת החדירה החומר מתחמם בקלות מחום הגוף, ומאפשר הרגשה טבעית יותר בעת יחסי מין.

בקצה הקונדום ממוקמת טבעת גמישה שמאפשרת את החדרת הקונדום בקלות לנרתיק ומאבטחת את מיקומו בעת קיום יחסי המין.

מבחינת בטיחות, האחוזים זהים בין הקונדום הגברי והנשי, רק שזה האחרון נתון לשליטתה המוחלטת של האישה. "מדובר במוצר שייעודו העיקרי הוא מניעת הריון", מסביר ד"ר משה רויבורט, מנהל מרכז בריאות האישה ומרפאת פריון במכבי שירותי בריאות.

אבל, לדבריו, המוצר לא פתר את הבעיה המרכזית עליה מתלוננים כולם בשימוש בקונדומים מכל סוג שהוא: "נשים לא מתלהבות מהקונדום החדש בדיוק כשם שהגברים לא מתלהבים מהשימוש בקונדום בדרך כלל. הוא מהווה חיץ, שיכול להפריע ביחסים המין הרגילים. כך או כך, אנו חייבים להגן על בריאותנו מפני מחלות המין. כדאי לנסות את הפטנט החדש ולתחושה שלו שכן היתרונות עולים על החסרונות והחשיבות בהגנה חשובה לאין שיעור".