דימוי גוף ודימוי עצמי

חתול ואריה

מה אתם רואים כשאתם מביטים במראה? האם אתם מרוצים? דקלה דוד-טוירמן, דיאטנית קלינית במכבי מדברת על דימוי עצמי, חשיבותו וגם נותנת טיפים שיעזרו לכם לאהוב את עצמכם!

מכירים את התמונה של החתול המסתכל במראה ורואה אריה? מצחיק נכון?!?

מה יש בתמונה הזאת שכל כך קשור לחיינו?

מה הדבר שאתה הכי לא אוהב בגופך? פצחת ברשימה ארוכה? הכתבה הזאת עבורך!

רובנו יודעים להצביע בדיוק על החלקים בגופנו אותם אנחנו לא אוהבים ולרוב מדובר ברשימה ארוכה… אך כשמופנית אלינו שאלה כמו "איזה חלק בגופך אתה אוהב?" או "עם איזה חלק בגופך אתה מרגיש שלם?" – הרשימה פתאום מצטמצמת.

מדוע אנו מתעסקים כל כך הרבה בדימוי הגוף? למה זה כל כך חשוב?

תכירו את  דוקטור מקסוול מלץ (Dr. Maxwell Maltz) דר' מלץ היה מנתח פלסטי בשנות העשרים של המאה הקודמת. במהלך שנות עבודתו הרבות הבחין כי גם כשתיקן פגם פיזי משמעותי בגופם של אנשים, חייהם לא באמת השתנו.

גם בעבודתי עם אנשים שעברו ניתוחי בריאטריה ("קיצור קיבה") והשילו מגופם 20-30 ק"ג, נוכחתי לדעת שלרובם הניתוח לא עזר למצוא זוגיות, עבודה טובה יותר או להגדיל את מאגר החברים. היש לכך הסבר?

דר' מלץ הקדיש את חייו לחקור את אותה שאלה ומצא שהדבר טמון באופן בו אנו תופסים את הגוף שלנו – בדימוי העצמי. הוא הגיע למסקנה שהתוצאות שלנו בחיים לעולם לא יעלו על הדימוי העצמי שלנו.  דר' מקסוול מלץ פיתח את שיטת הפסיכוקיברנטיקה  לשינוי תוצאות חיצוניות ע"י שינוי המחשבות הפנימיות.

אז איך אפשר לשפר את הדימוי העצמי, הנה כמה עצות על קצה המזלג:

  1. ערכו רשימה של 20 התכונות הטובות שלכם. רובכם תתקעו אחרי 5 תכונות… לכן היעזרו במכרים!
  2. מצאו 2 חלקים בגופכם שאתם אוהבים. זה יכול להיות כל חלק. לאחר שמצאתם, בכל פעם שתסתכלו במראה ציינו את שני החלקים האלו ומה יפה בהם. (אל תעברו לחלקים בגוף שאתם לא אוהבים).
  3. צרו לעצמכם/לילדכם מערכת הצלחות קטנות: קבעו יעדים שוכלו לעמוד בהם בוודאות. לדוגמא: אם ברצונכם לשפר את הדימוי העצמי של הילד במשחקי כדור – קבעו איתו שעליו לקלוע פעמיים לסל בכל 20 ניסיונות. אז חגוג איתו את ההצלחה וכן הלאה.

לסיכום- תזכרו שהתוצאות שלנו תלויות בדימוי העצמי שלנו והוא מצידו תלוי אך ורק במה שנבנה במוחנו. הכל תלוי רק בנו ולא בניתוח כזה או אחר.