האם האוטיזם הופך לשכיח יותר?

האם האוטיזם הופך לשכיח יותר?
אחד מכל 88 ילדים בארה"ב נמצא על טווח ההפרעות האוטיסטיות(ASD= Autism Spectrum Disorders), כך הודיע המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כפי שדווח בחדשות CBS במרס האחרון. מדובר בעליה של 25% בשכיחות האוטיזם בארה"ב. כלומר יותר ממליון ילדים ובני נוער בארה"ב נמצאים על ספקטרום האוטיזם.

הילית שמאי, מרפאה בעיסוק במכון להתפחות הילד  מסבירה, כי הפרעה הנמצאת על ספֶּקטרוּם האוטיזם(ASD) היא סוג של הפרעה התפתחותית, המתאפיינת בליקוי משולב: ליקוי חברתי, ליקוי תקשורתי ודפוס התנהגות חזרתי וסטריאוטיפי. ההפרעה כוללת סוגים שונים של הפרעות, בטווח חומרה רחב מבחינה שפתית, מנטאלית והתנהגותית ופוגעת בתפקודו של החולה לאורך מעגל החיים. יש פגיעה ביכולת להבין את האחר וליצור  ולפתח קשרים חברתיים.כן נפגמים במרבית המקרים תפקודים יומיומיים פשוטים כמו אכילה, שינה, יכולת שליטה עצמית והרגעה עצמית. יכולת הלמידה וההכללה, התמצאות במרחב ועצמאות בתחומי עיסוק שונים בבית, בגן, בבי"ס ובעבודה – ירודות ומוגבלות. יחד עם זאת, לכל ילד טווח יכולות וטמפרמנט משלו וקיימת שונוּת גדולה בין הילדים באותו גיל ואותם ליקויים באים לידי ביטוי באופן שונה בגילאים השונים.
על פי נתוני ה-CDC  יש פי 5 יותר בנים מבנות בארה"ב הנמצאים על ספקטרום האוטיזם. אחד מתוך 52 בנים לעומת אחת מתוך 252 בנות.
"כדי להבין יותר", מסביר ד"ר קולין בוייל, מנהל המחלקה למומים מולדים ונכויות התפתחותיות,  "אנחנו צריכים להמשיך במחקר שלנו ולמצוא מה הם גורמי הסיכון והסיבות לאוטיזם" .
הנתונים מראים כי יותר ילדים מאובחנים עד גיל 3, אך עדָין 40% מהלדים לא מאובחנים גם אחרי גיל 4 ולפיכך הטיפול והסיוע למשפחות הופך לקשה יותר.
אין ספק כי שיפור המחקר, התמיכה יסייעו לאנשים החיים עם ספקטרום האוטיזם ולבני משפחותיהם לשפר את איכות חייהם.
לצפיה בכתבה המלאה: http://www.cbsnews.com/8301-204_162-57406450/cdc-sees-autism-rate-rise-25/