האם זוגיות וספורט הולכים ביחד?

למרות חדוות הזוגיות על הליכון בחדר כושר, או השחייה כתף אל כתף בבריכה הסמוכה לבית שלכם, מומחים ממליצים לא להתאמן ביחד. לדעתם הדרך הבטוחה ביותר לרדת במשקל ולהשיג מטרות ספורטיביות היא ללכת לאימון לבד. 

הנה שמונֶה סיבות לכך שאולי מוטב יהיה להפריד בין הזוגיות לאימון הכושר:

זמן התייחדות

"אימון הוא הזמן שלך להתחבר אל עצמך" אומרת הספורטאית האולימפית לשעבר והמאמנת המוסמכת סמנתה קלייטון. "לפעמים להיות עם אדם שהוא משמעותי לך בחיים מונע ממך מלהתמקד בעצמך". "אימון הוא כמו זמן מדיטציה" מוסיף ג'קי וורנר, מאמן הסלבריטיז."זה הזמן בו הגוף והנפש מתחברים".

לכל אחד טעם משלו

חישבו על דרך בה הייתם רוצים לבלות ברגיעה את שבת אחר הצהריים. קרוב לוודאי שכל אחד מבני הזוג יחשוב על משהו אחר. "אתם אנשים שונים וייתכן שיש לכם העדפות שונות כשזה נוגע לאימון הגופני" אומרת המאמנת האישית ג'סיקה סמית. "ככל שאתה נהנה ממה שאתה עושה, ככה גדלים הסיכויים שתתמיד בכך".

"בשביל שהאימון יהיה אפקטיבי ההתמדה והמוטיבציה חייבים להישאר גבוהים" אומרת המאמנת האישית חנה ווילאמס ממועדון ספורט בניו יורק. "אם לדוגמא שכיבות שמיכה שנואות עליך, אין שום סיבה להמשיך בהן".

התחרותיות עלולה להזיק לגוף ולזוגיות

"ראיתי נשים נפצעות מאחר שהרימו משקל כבד מידי, רק על מנת לעמוד בקצב של השותף לספורט" אומרת קלייטון "זה הטבע האנושי להתחרות, אבל זו בדיוק הסיבה לכך שאימון משותף עלול להיות הרה אסון".

התחשבות זוגית וספורט לא בריאים אחד לשני

"אימון זוגי מתחיל בדרך כלל כדבר חיובי חדור מוטיבציה" אומרת וויליאמס. "אבל בהמשך הזוג חייב לקבל את השוני אחד של השני, את המהירות השונה, רמת הכושר והסיבולת, אחרת האימון החיובי מתדרדר לפשרות וויכוחים". עוד היא אומרת ש-"אצל זוגות שנמצאים ברמת כושר שונה, משקל שונה ומהירויות אחרות צפים מתחים חדשים אל תוך הקשר ואז אחד עלול לאבד את הסבלנות והשני את התקווה".

לכל אחד יעד אחר

"היתרון הגדול של האימון לבד הוא ביכולת להתאים את תכנית האימונים לרמת הכושר שלך ולמטרות שלך" אומרת ווילאמס. "המטרה יכולה להיות לרדת במשקל, לפתח כוח וגמישות, או להתאמן לקראת מרתון. כאשר מתאמנים לבד, ניתן להשיג את המטרה מבלי לבזבז זמן על מטרה של מישהו אחר, גם אם הוא אדם אהוב".

היה נאמן לצרכים ולרצונות שלך באימון הגופני

תכננת לגשת לשיעור יוגה מרגיע, אך ברגע האחרון החלטת להתאמן בהרמת משקולות קדחתנית. עבור זוג השינוי הפתאומי עלול להיות מעט לא נח ועשוי ליצור מחלוקת. "יש ימים שזה נחמד לדעת שאפשר ברגע האחרון להחליט על תוכנית אחרת" אומרת קלייטון. "כשהמחויבות היא רק לעצמך, קל יותר ליזום שינויים".

לכל אחד קצב תוצאות משלו

אין דבר מעצבן יותר מאשר להשקיע מאמץ וזמן ולא להגיע לתוצאות המיוחלות. במיוחד כאשר השותף שלך, המתאמן יחד איתך באותה התוכנית, השיג את מטרותיו. "הגוף של כל אחד מגיב אחרתולכן כאשר אחד מבני הזוג מקבל תוצאות מדהימות יותר מהשני, עלולים להיווצר מתחים וויכוחים" אומרת קלייטון. עוד היא מציינת שלגברים למשל יש נטייה לאחוז גבוה יותר של שרירים בגוף מאשר לנשים ובאופן טבעי, מסת השומן בגוף קטנה יותר. המשמעות היא שגברים ישרפו יותר קלוריות במהלך פעילות גופנית גם כשישבו על הספה. "אפילו אם אתם בני זוג מאותו המין, אל תצפו לתוצאות זהות", אומר וורנר. "אתם יכולים להיות על מגרש הכדורסל או מסלול הריצה כמות זמן זהה, אך התוצאות יהיו שונות לחלוטין מאחר וכל אחד הוא מיוחד במינו".

היה אנוכי

"העבודה לבד מאפשרת לך להגדיר מטרות אישיות, ונותנת לך את החופש להתאים את האימון ללוח הזמנים שלך, "אומרת קלייטון. "לחלוק פרטנר בעת האימון זה נחמד מפעם לפעם אבל המטרות צריכות להיות עבורך, וזה בריא להיות אנוכי מידי פעם".

מקור: http://health.yahoo.net/experts/yourbestfitness/8-reasons-couples-shouldnt-work-out-together