הגעתם לגיל שאפשר להתחיל

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(22023)2

האם גם אתם עברתם כבר את גיל 40 וגיליתם פתאום צמא חדש לפעילות ספורטיבית? מתברר כי יותר ויותר נשים וגברים בגילאי 40 פלוס מחליטים להתחיל באימונים לקראת הטריאתלון – תחרות ספורטיבית מוכרת, מאתגרת ופופולרית במיוחד. אולי זה בגלל הילדים שגדלו והותירו זמן פנוי; ואולי זה בגלל שפתאום נדמה שהגוף אינו חזק כשהיה, שהשומן מתחיל להצטבר על המותניים ושהגיע הזמן לעשות משהו בנדון. לא משנה מה הסיבה לכך, התוצאה – עשייה ספורטיבית מגוונת – היא בוודאי מבורכת.

אז מה זה בכלל טריאתלון? מדובר בתחרות ספורטיבית המשלבת שלושה סוגי ספורט: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. ברוב תחרויות הטריאתלון מתבצעים שלושת המקצים ברצף, והמעבר בין מקצה למקצה – על כל הכרוך בכך – הוא חלק בלתי נפרד ממשך התחרות.

הפופולריות של תחרויות הטריאתלון נמצאת בעלייה מתמדת, וכבר מזמן לא מדובר בענף ספורט המיועד לגברים צעירים ואתלטים בלבד, אלא בפעילות ספורטיבית עממית הפונה לנשים ולגברים מכל הגילאים. יחד עם זאת, כדאי לציין כי אין מדובר בספורט זול. הטריאתלון מצריך לא רק יכולות גופניות, אלא גם עלויות (והתארגנויות) לא מעטות, המתבטאות בציוד יקר (אופני כביש, למשל), בצורך במנוי לבריכה, בביצוע בדיקות רפואיות ועוד.

לדברי ד"ר עידו ציון, אורטופד מומחה, מנהל תחום האורטופדיה ורופא בכיר בבית החולים הדסה, "אדם שרוצה לעשות הסבה לענף הטריאתלון – ולא משנה אם מדובר בטריאתלון עממי או מקצועי – צריך להתחיל בהדרגה ולדעת שהדבר מצריך הכנה. לקראת תחרויות בסיסיות ניתן להתאמן פעמיים או שלוש פעמים בשבוע, כשכל אימון יתרכז בענף אחד. לא מומלץ להתאמן על שלושת הענפים בכל אימון. לקראת התחרות מתחילים עם האימונים המשולבים, שמטרתם, בין השאר, היא גם לסגל את היכולת לעבור בצורה הטובה ביותר מענף לענף (ומציוד לציוד) – משחייה לאופניים ומאופניים לריצה".

למי מתאימה פעילות הטריאתלון?

"האימון לטריאתלון מתאים כמעט לכל אדם, זאת בתנאי שהוא אינו סובל מפגיעות אורטופדיות בגב, בכתפיים או בברכיים, ואינו סובל ממחלות רקע, כגון סוכרת, לחץ דם וכו'. נשים וגברים בכל הגילאים יכולים להתחיל להתאמן, אך חשוב מאוד שכל אדם מעל גיל ארבעים יעבור סקירה בריאותית אצל רופא המשפחה כדי לשלול בעיות בריאות לפני תחילת האימונים".