הדיאטה שתתאים בדיוק עבורכם

שולחן ערוך
עודכן בתאריך: 5.3.2020

דיאטה היא אחת המשימות הקשות, המתסכלות והמייאשות ביותר כמעט לכל בני האדם. רעיה ויינשטיין, דיאטנית קלינית, תוהה מדוע נושא של אכילה נכונה הנו טעון כל כך ומעורר התנגדות אישית כה גבוהה.

כידוע קיימות הרבה דיאטות, מאות של דיאטות, שונות ומשונות. חלקן בריאות יותר וחלקן פחות, חלקן קלות יותר לביצוע וחלקן פחות.  אך לפני שנקפוץ למסקנה  איזו דיאטה בריאה וטובה ואיזו מזיקה ולא יעילה, שווה להסתכל קצת יותר פנימה, לתוך גוף האדם.

אנחנו דומים מבחינת האנטומיה והפיזיולוגיה, יחד עם זאת, כל אחד מאיתנו שונה מבחינת: חילוף החומרים, העדפות למאכלים שונים תלויי הרגלים ותרבות והדרך בה הגוף שלנו מתמודד עם סוג זה או אחר של המזון. אנחנו מנהלים אורח חיים שונה, שעות עבודה שלנו שונות וגם הטעמים שגדלנו עליהם ונקראים "טעמי הילדות" שלרוב, נשארים איתנו כל החיים, שונים.

אם נחליט לתפור שמלה או חליפה לאירוע, נצטרך לעשות מדידות קפדניות וגם לא פעם אחת למדוד ולבחון את המוצר שהתקבל, לפני שנהיה שלמים ומרוצים מהתוצאה.

התאמת דיאטה, דומה מאוד לתפירת בגד אישי. לפני שנחליט איזה סוג של דיאטה מתאימה  לנו (הכוונה לצורת האכילה וסוג התזונה), נצטרך להתייחס לפרמטרים הבאים:

  1. בחירת מאכלים שיספקו את הצריכה היומית של הגוף שלנו
  2. התאמת שגרת התזונה לסדר יום קיים
  3. התייחסות למאכלים שאוהבים ו"חייבים" להיות חלק מהתפריט היומי או השבועי
  4. בחינה עד כמה התוכנית מספקת מבחינת הטעמים והגיוון
  5. בחינה האם ניתן לשמור על התוכנית לאורך זמן, ומה יעזור לנו לשמור עליה

אז לפני שנפנה לדיאטה זו או אחרת, שווה להתבונן על מה שקורה באכילה הנוכחית שלנו ולהתחיל בשינויים קטנים.
כל שינוי באורח החיים, מצריך התבוננות על הקיים, חשיבה מעמיקה על השינוי הצפוי ומתן כבוד וסובלנות לזמן שלוקח לגוף ולנו להתרגל להתנהלות התזונתית החדשה.

הפנטזיה ש"נמכרת" לנו ע"י מקורות מדיה שונות, שהנה "הדבר הגדול הבא", שהתוכנית המוצעת תעשה פלאים בחיינו ללא כל מאמץ  ותביא אותנו לירידה במשקל המיוחלת, היא מופרכת מיסודה.
כולנו שונים, אין ולא תהיה דיאטה שתתאים לכולם וככל שנקדים להבין זאת, ונהיה מודעים לתהליך האמיתי שאנחנו צריכים לעבור על מנת לעשות שינוי הרגלי אכילה ולרדת במשקל, התוכנית שנבחר, תהיה מתאימה יותר, התוצאות יהיו טובות יותר, ומה שהכי חשוב – יישארו לאורך זמן.

אם תרצו לקרוא עוד, אתם מוזמנים לבקר בעמוד התזונה שלנו