הממריץ הטבעי שלכם לגיל השלישי!

22805-Blog-Photo-NEW_Dor-3-(21011)3

מחפשים דרכים יעילות להמריץ את הדם ובלי לגרום נזק לגוף או להסתכן בשחיקת המפרקים?
היום יש לכם דרך בטוחה לעשות את זה. הכירו את ה"צ'י קונג"!

על פי הרפואה הסינית, הצ'י היא אנרגיית החיים הזורמת בגוף והצ'י-קונג היא מיומנות השליטה באנרגיה באמצעות סדרות של תרגילי נשימה, עמידה ותנועה שמטרתם להסדיר את פעולת הגוף, לעורר ולהמריץ את זרימת האנרגיה בתוכו ולתעלה לחלקיו השונים.
הצ'י קונג מצוין לאנשים מבוגרים, כיוון שניתן לתרגל אותו בכל מקום ובכל שעה ללא הסיכון הנגרם למשל בריצה או הליכה. מתרגלי הצ'י קונג מדווחים על שיפור בתחושה הכללית ויש הטוענים כי הוא תורם להורדת לחץ הדם, מוביל לאספקה מוגברת של חמצן לרקמות ומחדד את צלילות המחשבה.

אמיר ניסן, מלמד ומטפל ברפואה סינית ומלמד צ'י קונג משנת 1992 באגודות ספורט, מכללות ומסגרת  פרטיות ומשמש נציגו של מאסטר צ'אן צ'ינג צ'ונג בישראל, שהיה בעבר אלוף ישראל בקראטה מספר לנו כי אנשים הסובלים ממתח במרבית המקרים נושמים נשימות שטוחות ומהירות. תרגילי הנשימה מסייעים להם להירגע. התרגילים תורמים גם לסובלים מעייפות כיוון שהם מסייעים בעלאת רמות החמצן בדם.

בצ'י קונג ישנם תרגילים מאזנים, המסייעים באיזון אנרגיה כללי בגוף וישנם תרגילים ממוקדים, אשר מתמקדים בבעיות ספציפיות כמו למשל תרגילים מקררים למי שסובל מעודף חום (עודף יאנג) ותרגילים שמעלים את חום הגוף למי שסובל מקור (חסר יאנג).