המנעות, למה זה טוב?

22805-Blog-Photo-NEW_nosafim-(19918)23

העולם היום רווי בסקס. לאן שלא תסתכלו המסרים הופכים יותר ויותר בוטים, החשיפה לסקס מתרחשת בגיל צעיר יותר מבעבר ועבור בני נוער רבים הלחץ החברתי לעשות את זה כבר, הוא גדול.

יחסי מין הם חלק מהנה ובלתי נפרד מהחיים, אך חשוב לקיים אותם בזמן הנכון ולא כתוצאה מלחץ חברתי. גם אם רוב קוראי הכתבה הזו מזמן איבדו את בתוליהם, יש בסביבתנו צעירים רבים המושפעים ממכבש הלחצים החברתי הזה, שעלולים לעשות צעד שהם לא מוכנים אליו ורצוי שתדעו להנחותם להישאר נאמנים לעצמם ולמה שטוב להם.
הנה כמה סיבות למה דווקא הימנעות יכולה להועיל להם:

מניעת היריון – אומרים שהדרך הבטוחה ביותר למניעת היריון לא מתוכנן היא לא לקיים יחסי מין בכלל. פשוט, לא? יהיה לבני הזוג את כל הזמן שבעולם לקיים יחסים בגיל בוגר יותר, בו יוכלו לקחת אחריות גם על תוצאות מעשיהם.

מניעת מחלות מין – אף אמצעי מניעה לא נותן הגנה מלאה מהידבקות במחלות מין. חוסר נסיונם של צעירים עלול לסבך אותם במחלות מין, בין אם כתוצאה משימוש לקוי באמצעי המניעה ובין אם מחוסר מוּדעוּת לקיומן.

מוכנות רגשית ונפשית – יחסים שמתרחשים מתוך לחץ חברתי ולא מתוך מוכנות מלאה אליהם עלולים לגרום לנזקים נפשיים ולהשפיע לרעה על איכות היחסים בעתיד.

חרטה – אי אפשר להחזיר את הגלגל האחורה. כ-55% מהצעירים שקיימו יחסים הודו כי אם היה ניתן להחזיר את הגלגל אחורה היו נמנעים ומחכים.

לקריאה נוספת:

http://teens.webmd.com/boys/teen-boys-abstinence