השמפו מסייע נגד נשירת שיער? תחשבו שוב

22805-Blog-Photo-NEW_Woman-(21220)

גם השמפו שלך מבטיח לך שהוא מונע נשירה ומחזק את בסיס השערה בכך שהוא מזין אותה בויטמינים ומינרלים? את מוזמנת ליהנות מהריח המבושם שלו, אבל אם את קונה אותו כי את סובלת מנשירה – חבל על הכסף. ד"ר אכי פרידמן, רופא עור ומין במכבי מנפץ לנו מיתוס בעל שורשים עמוקים.

"תהליך ההתקרחות הטבעי, הקורה עם הגיל הוא תהליך בלתי הפיך. יש גם מצבים של נשירת שיער מוגברת, מקומית או כללית, שהם בהחלט מצבים זמניים, הפיכים וברי תיקון" אומר ד"ר פרידמן. "נשירה מוגברת יכולה לקרות מסיבות שונות ומגוונות. היא יכולה לקרות בגלל תזונה לקויה וחוסר בויטמינים ומינרלים הדרושים לצמיחת השיער, מתח ולחץ נפשי, נזקים שונים לקרקפת, חבלות כגון תאונות דרכים או ניתוחים שונים, לידה והריון, דיאטה קיצונית וסוגים שונים של 'התעללות' בשיער (פֶן, גיהוץ, קוּקוּ מתוח מדי, "הלחמה" וכד')".
"הטיפול בנשירה הוא בהתאם לסיבה, אם מזהים אותה. לפי הצורך, רצוי להפחית לחץ ולשנות את אורח החיים, שיפור התזונה והשלמת אותם ויטמינים ומינרלים שחסרים בגוף ".
"בכל מקרה", מוסיף ד"ר פרידמן, "הטיפול בנשירה אינו טיפול מקומי, על הקרקפת עצמה, אלא טיפול סיסטמי (מערכתי). ניתן לצפות בשיפור בד"כ לאחר כמה חודשי טיפול כיוון שלוקח זמן מה עד שהתוצאות מופיעות ונראות לעין".