ויטמין D כמסייע במניעת כאבי מחזור

אישה מחזירה בקבוק חם

כל אישה מכירה את התקופה הזאת בחודש, בין אם היא סובלת בה מסימפטומים קלים ובין אם מופיעים אצלה תסמינים קשים יותר.

טרם נמצאה סיבה מדוע ישנן נשים אשר תקופה זו חולפת על פניהן בקלילות ויש נשים החוות אותה במלוא עוצמתה עד כדי שיבוש שגרת היום יום.

תופעת הכאב הוויסתי (Dysmenorrhea) היא תופעה טבעית ומופיעה בעוצמות שונות אצל כל אישה. היא מתבטאת בכאב בטן ואגן בזמן המחזור או בימים שלפניו, אך יכולה גם להתבטאבבחילה, הקאה, שלשול, עייפות ובעיותשינה. למעשה, מתועדים למעלה מ-200 תסמינים שונים לתופעה זו.

הכאב הוויסתי נגרם בשל עליה בייצור חומרים דמויי הורמון הנקראים פּרוֹסטָגלָנדינים לפני הווסת. ויטמיןD ידוע ביכולתו להקטין את ייצורם ובכך להקל על הכאב.

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת מסינה באיטליה ע"י ד"ר אנטוניו לסקו וצוותו בדק את יעילותו של  ויטמין Dבהקלת הכאב הווסתי.
המחקר, אשר נמשך חודשיים, כלל 40 נשים בין הגילאים 18-40. חלקן נטל ויטמין Dוחלקן נטל פּלָצֶבּוֹ (כדור דֶמֶה, אשר לא מכיל שום חומר פעיל). הכדורים נלקחו 5 ימים לפני מועד תחילת המחזור.במהלך החודשיים הבאים ערכו הבנות רישום מדדי הכאב הוויסתי שחשו ומידת השימוש שעשו במשככי כאב.

תוצאות

הנשים אשר נטלו ויטמין Dדיווחו על כאב קל יותר מאלה שנטלו פלצבוואף לא אחת מהן נזקקה למשככי כאב במהלך אותם חודשיים.לעומתן 40% מהנשים אשר נטלו פלצבו דיווחו על שימוש במשכך כאב זה או אחר, לפחות פעם אחת.

"מספר המשתתפות במחקר היה קטן ומינון הויטאמין שניתן להן היה גבוה מאד"אומר ד"ר טארקבראדוויל, פרופסור לגניקולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מיאמי. "חשוב להבהיר שלנשים אסור לצרוך את הכמויות האלה ללא פיקוח."על מנת שתהיה הצדקה לעשות שימוש בכאלה מינונים של ויטמין D יש לבצע עוד בדיקות ומחקרים".

המחקר האיטלקי היה הראשון שבדק את יעילותו של ויטמין D כמסייע להקלה על כאבי מחזור וכאמור הוא מהווה ניצן מחקרי ראשון. דרושים עוד מחקריםיביאו תוצאות מובהקות יותר. החוקרים נדרשים לבדוק מה המינון המינימאלי שיביא תוצאה טובה וגם מההתועלות או הנזק לטווח ארוך, הנובעים משימוש קבוע בטיפול הזה.

קראו על המחקר המלא באתר webmd:

http://women.webmd.com/news/20120228/vitamin-d-may-ease-painful-periods