חופשה זוגית

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(21302)-1

לא תמיד קל לתחזק זוגיות טובה. טרדות החיים המשותפים משפיעות עלינו כבר מהצעד הראשון: הדאגות למשכנתא, ההתחייבויות בעבודה, הטיפול בילדים, העייפות והשחיקה באהבה הרומנטית. זוגות רבים נזכרים בערגה בימים שבהם היו מאוהבים, מלאי מרץ ואופטימיות – הימים "ההם", שהם בעצם לא רחוקים כל כך – ותוהים מה נותר מאותה הבטחה גדולה.

אחת הדרכים המומלצות להזין את הזוגיות ולחזור לאהבה הרומנטית היא לצאת לחופשה זוגית. לדברי אורלי שדה, מטפלת זוגית ופרטנית, זוגות רבים חוששים להשאיר את הילדים ולנסוע ורואים בחופשה זוגית מהלך אגואיסטי. שדה חולקת על תפישה זו: "למה זה מוגזם שניסע ונשאיר את הילדים, נישן לילה שלם בלי הפרעות, אולי נחזור לרגע לתנוחת ה'כפיות', נרגיש שוב מיניים ונאהבים  ונהיה זוג? חשוב מאוד שכל זוג ימצא את הזמן לתת ולקבל אהבה, להיזכר למה התאהבנו ולהצליח לשים לרגע בצד את מאבקי הכוח, את החובות, את הילדים ואת רגשות האשם".

שדה מוסיפה וטוענת שהדרך הטובה ביותר להיפטר מרגשי האשם היא להבין שחופשה זוגית היא דרך לתרום ליציבות המשפחה: "חשוב שנבין שאנו עושים זאת למענם, למען הילדים, למען המשפחה, למען הזוגיות ולמען הבריאות הנפשית של כל אחד מאתנו.

"טיפול זוגי מוצלח מסתיים בכך שבני הזוג מבינים שאם הם ימלאו את הזוגיות בחוויות מעצימות וישתחררו מהכבלים של הצורך ב'הקרבה' למען האחרים, אז ורק אז הם יוכלו להיות מחוזקים ולהתמודד יחד עם האתגרים שהחיים מעמידים בפניהם". תבלו!