בישול חורפי בחופשת החנוכה

חופשת חנוכה, הילדים בבית, ועשויים לחוש בשעמום ובחוסר מנוחה אשר עלולים להיות מתורגמים לתחושת רעב. ימי החופשה החורפיים הם הזדמנות מצוינת לבישול משותף של מאכלים מחממים, משביעים ומזינים. טטיאנה מסטר, דיאטנית קלינית ומנהלת מרפאה להפרעות אכילה במחוז דרום של מכבי שירותי בריאות ממליצה על מזון חורפי ועל פעילויות מהנות הקשורות בתזונה יחד עם ילדיכם

 בימי החורף, מומלץ כי התזונה תהיה מחממת, מגוונת, משביעה ומותאמת לעונה ולצרכים של הילדים.
להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לשלב מזונות חדשים, בריאים ומחממים בתזונת ילדיכם בחופשה ולאורך כל החורף:

  1. בשלו יחד עם הילדים: הבישול המשותף יכול להוות הזדמנות לפעילות יצירתית ומהנה עם ילדיכם, אשר תחשוף אותם למזון ביתי בריא. שתפו אותם בבחירת החומרים ובתהליך הבישול – תנו להם ללוש ולחוש את מגוון המצרכים והמרקמים המרכיבים את המנה, וספרו להם על מקורם של המאכלים השונים ועל תרומתם לבריאות. תוכלו להשתמש במתכוני פשטידות מוכרים ולאפות אותם עם הילדים בתבניות של קאפקייקס – הגודל והצורה יהפכו אותן למושכות ומעניינות יותר.
  2. צאו יחד לקנות מזון: הביטו בדוכנים ובחרו מירקות ופירות העונה. תוכלו לחשוב ולתכנן ביחד מתכונים אותם תוכלו להכין בבית בקלות.
  3. הנביטו קטניות: למדו את ילדיכם על היתרונות התזונתיים שבאכילתן. חוו יחד את תהליך ההנבטה, מבקיעת השורש עד להנצת העלים הראשונים. תוכלו גם לצייר טבלה למעקב אחר התקדמות ההנבטה, ובהמשך תוכלו להכין עמם תבשילים טעימים מהקטניות המונבטות.

דוגמאות למאכלים חורפיים ומחממים לבישול יחד עם הילדים:

  • דייסות פתרון נהדר לארוחת בוקר. ניתן להכין דייסת קוואקר, דוחן, סולת, קינואה, כוסמת ולשדרגה עם קוקוס טחון, קינמון, אגוזים ושקדים טחונים או ממרח אגוזים ופירות יבשים או טריים.
  • מרקים מחמם ובריא, ניתן להכין מרק גריסים ועדשים, מרק כתום, מרק עגבניות עם בורגול, מרק פטריות וגריסי פנינה ועוד..
  • תבשילים כדאי להגיש לילדים סוגים שונים של החמין המסורתי ותבשילי קדירה עם דגנים כמו גריסי פנינה, חיטה או אורז מלא.הוסיפו לתבשילים ירקות כתומים כגון בטטה, דלעת, דלורית וגזר.
  • קטניות – מעניקות שילוב מנצח של חלבון חיוני לילדים ומחממות. תוכלו לשלב קטניות כגון שעועית, חומוס או עדשים בתבשילים ובמרקים.

חופשה מהנה ובתאבון 🙂 !