טיפול זוגי יכול לסייע בהפרעת דחק פוסט-טראומטית

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(20316)4

אירועים טראומטיים הם חלק מהחיים. במדינה כמו שלנו בה תאונות דרכים, אירועי פח"ע וחבלה עלולים להגיע מעבר לפינה, אנשים רבים שנחשפים אליהם מפתחים הפרעת דחק פוסט-טראומטית כתגובה.

הפרעה זו, אשר מכונה אצל חיילים "הלם קרב", עלולה להתפתח גם מאירועים פשוטים כמו תאונת דרכים קלה ומשפיעה על איכות החיים של הלוקה בה.
מחקר חדש מעריך שטיפול זוגי בנוכחות בן/בת הזוג יכול לסייע בשיפור המצב ההפרעה.

הפרעת דחק פוסט-טראומטית גורמת ללוקה בה לקושי להתמודד עם אירועים המזכירים לו את האירוע הטראומטי שחווה וכתגובה הוא נמנע מהם ונאטם לתוך עצמו. התנהגות זו יכולה להיות הרסנית כשאדם כזה מצוי בזוגיות.

הטיפול הזוגי נתן אפשרות לבני הזוג של הלוקים בהפרעה  לפתח בשלב ראשון מוּדעוּת למאפייניה ולהבין איך היא באה לידי ביטוי. השלב השני היה מעבר מהימנעות להתמודדות עם האירוע. במרבית המקרים בני הזוג, שאינם רוצים להקשות על הפרטנר שלהם, נמנעים יחד איתו מסיטואציות חברתיות/ארוחות משפחתיות, שעלולות להחזיר את הטראומה ודווקא פעולה זו מקשה עליהם להתמודד. הטיפול נתן להם כלים לסייע לאותם אנשים הלוקים בהפרעה להתמודד ולתת להם את התמיכה הדרושה להם.

השלב השלישי של הטיפול נגע בנושאים כמו אמון, שליטה, קרבה רגשית ואינטימיות.

חשוב לציין שאמנם הטיפול הוכח כיעיל, שיפר את מצב והוא כמובן עדיף על המצב ללא טיפול, אך לא נבדקה יעילותו בהשוואה ליעילות טיפולים אחרים הקיימים היום. כיום הפרעת דחק פוסט-טראומטית איננה גזרה משמים וניתן לטפל בה ביעילות, בתנאי שיש הבנה ומוכנות ללכת לטיפול מצד 2 בני הזוג.

http://www.webmd.com/sex-relationships/news/20120814/ptsd-treatment-couple-therapy-go-hand-in-hand