לא רק על טבק ואלכוהול – מומחים ממליצים לכונן רגולציה גם על הסוכר!


חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו קוראים לפיקוח ממשלתי על כמויות הסוכר במזון ובמשקאות.

לדבריהם, עודף סוכר במזון עלול לגרום לנזק גם לאנשים בעלי משקל תקין. סכנות עודף סוכר כוללות סוכרת, בעיות בכבד, לחץ-דם גבוה ועוד. כמו כן הם אומרים, שסוכר ממכר ולכן הוא עלול לגרום להתנהגות פוגענית בדומה לטבק ואלכוהול.

בהגדרה מהו סוכר, החוקרים מציינים כל ממתיק המכיל את המולקולה פרוקטוז הנוסף לאוכל בתהליך העיבוד שלו.

לפי איגוד הלב האמריקאי גברים אמורים לצרוך לא יותר מתשע כפיות של תוספי סוכר ליום ונשים לא יותר משש כפיות ליום. בממוצע אדם בארצות הברית צורך 22 כפיות סוכר ליום.

"המאמר צריך לעורר את קובעי המדיניות", אומרת פרופסור מריון נסל, חוקרת מאוניברסיטת ניו יורק.

"האמריקאים יהיו בריאים יותר אם יצרכו פחות סוכר, זה דבר מובן מאליו". לדבריה הסוכר עצמו אינו מזיק אם צורכים אותו בצורה מבוקרת. "כל מי שמנסה להקטין צריכת סוכרים, הצעד הראשון עבורו יהיה לקצץ או להפחית בצריכת המשקאות המומתקים", אומרת נסל. בפחית מיץ אחת בלבד יש שמונה כפיות סוכר.

פרופסור רוברט לוסטיג, מומחה לרפואת ילדים קלינית מאוניברסיטת סאן פרנסיסקו מציע להשתמש באותם מודלים המשמשים לפיקוח על אלכוהול וטבק:  "מיסוי על מוצרים המכילים סוכר, דרישות רישוי על מכונות למכירת ממתקים וקביעת מגבלת גיל לקניית מזונות ומשקאות ממותקים הם צעדים הכרחיים".

ה-FDA יכול לעזור, לדבריו, על ידי הסרת רכיב הפרוקטוז מרשימת המרכיבים המוכרים כבטוחים.

באופן זה יצרני מזון לא יוכלו להוסיף אותו ללא בדיקה ואישור מקדימים. עוד הוא מציע לפרט על תוויות המוצרים את כמות הסוכר המעובד וכמות הסוכר הטבעי. ב-FDAאומרים בתגובה ש-"שינוי הסטטוס של סוכר שנמצא כעת ברשימת הרכיבים המוכרים כבטוחים, אינה נשקלת כרגע".

מארגון המשקאות האמריקאי, נמסר בתגובה ש-"ההשוואה בין סוכר לאלכוהול ולטבק היא ללא תוקף מדעי. מעבר לכך, ההתמקדות המבודדת במרכיב אחד כמו סוכר או פרוקטוז בכדי לטפל בבעיות בריאותיות אשר צוינו על ידי ארגון הבריאות העולמי ככאלה הנגרמות על ידי מספר גורמים, כולל שימוש בטבק, שימוש פוגעני באלכוהול, דיאטה לא בריאה וחוסר בפעילות גופנית, היא הפשטת יתר. אין כל ממצא שיעיד שהתמקדות בלעדית בהקטנת צריכת הסוכר תניב השפעה משמעותית כלשהי על בריאות הציבור". לדבריהם ההצעה להכיל מגבלת גיל על קניית משקאות מומתקים היא "קיצוניות".

מקור: http://www.webmd.com/diet/news/20120201/americans-sweet-on-sugar-time-to-regulate