האם תוספי סוֹיָה מועילים בגיל המעבר או מזיקים?

חוקרים סיניים מצאו, שתוספי סויה מקלים על גלי החום ותופעות גיל המעבר של נשים. לפי הממצאים, תוספת יומית של איזוֹפלָבוֹן (isoflavone), כימיקל צמחי שנמצא בנבט הסויה, מפחיתה את התקפי ההזעה הפתאומיים בגיל זה.

במסגרת המחקר נבדקו 90 נשים סיניות שקיבלו את התוסף במשך כשישה חודשים. שליש מהן קיבלו גלולות דֶמֶה ואילו שאר הנשים קיבלו איזופלבוֹנים מנבט סויה. את תוצאות המחקר הסיקו החוקרים מתוך שאלונים שהנשים מילאו ובהם דיווחו על תופעות של גיל המעבר, ומתוך תיעוד יומי של גלי החום שלהן.

מומחים מארצות הברית שנחשפו לתוצאות המחקר, לא השתכנעו ממצאיו. לטענתם התוצאות סותרות ממצאים קודמים. דוקטור ויליאם ו.וונג, חוקר תזונה מבית הספר לרפואה ביילור שביוסטון, טען שתוספי הסויה "רובם לא מראים שום תועלת". עוד הזהיר וונג, שהמחקר החדש היה קטן יחסית וכי לנשים המעורבות בו היו רק גלי חום בודדים. וונג התקשה להאמין שלתוסף הסויה היתה השפעה על הנשים.

באחד המחקרים שערך מצא וונג, שלאיזופלבונים מנבט הסויה אין כל השפעה על גיל המעבר. את המסקנות הסיק מתוך מחקר בן שנתיים, במסגרתו נטלה קבוצת הנשים את התוסף.
נשים שסובלות מתופעות עקשניות של גיל המעבר מקבלות על פי רוב טיפול תרופתי הורמונאלי. הסכנות בטיפול מסוג זה הן תופעות הלוואי: סיכון מוגבר לשבץ, לסרטן השד ולהתקף לב."הן צריכות להעריך האם זה שווה את הסיכון" אמר וונג. הוא בד"כ ממליץ לטיפול בתופעות גיל המעבר על תרגילי כושר ואורח חיים פעיל. חשוב לציין שעל פי מכון הבריאות בארצות הברית תוספי סויה עלולים לגרום לתופעות לוואי כבחילות, נפיחות ועצירות.

מקור: http://bit.ly/wVfw8S.