להילחם בזמן; טיפים למראה עור צעיר

הבטת לאחרונה במראה וגילית שהעור שלך משתנה? שבצידי העיניים נוספו כמה קמטים? שהוא אינו חיוני כבעבר? ככל הנראה זה מפני שהעור שלך מזדקן. זה יכול לקרות בגילאי ה-40 וה-50 וההזדקנות יכולה להתחיל אף בגילאי ה-30. גורמים כרמת האסטרוגן בגוף, הגנטיקה ומבנה עצמות הפנים עלולים לגרום לעור להראות זקן מגילו. החדשות המאכזבות הן שאלו גורמים שלא ניתן לשלוט בהם. אולם גורמים רבים אחרים, שבראשם המנעוּת מעישון, כן ניתנים לשליטה ולשינוי.

פרופסור דיאן ג. מאדפס, דוברת האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, רופאת עוד ומרצה בבית הספר לרפואה הר-סיני שבניו יורק, אומרת שלעולם לא מאוחר מידי בכדי להגיב לקמטים בעור. היא מציעה בראש וראשונה לשמור על תזונה הבריאה לעור הפנים. לדבריה שימוש בשמן זית, זרעי פשתן טחון ודגי סלמון מטיבים עם עור הפנים בתוספת שתייה של מינימום ליטר מים ליום. לטענתה כדאי להימנע מצריכה מרובה של משקאות אלכוהוליים. אמנם יין אדום מכיל נוגדי חמצון, אך הוא גורם להתרחבות כלי הדם, ובגילאים מבוגרים לדלקות עור. כמו כן ממליצה מאדפס, בדומה למרבית רופאי העור, להימנע מחשיפה מרובה לקרני ה-UV שהן גורם ראשון במעלה להזדקנות מואצת של העור. חשיפה ממושכת אליהן עלולה לגרום לחספוס העור ושינוי צבעו, לקמטים או גרוע מכך לסרטן העור. המלצתה היא להפחית את החשיפה לשמש בכמחצית, להשתמש באופן קבוע במסנני קרינה (כולל באיפור שבבסיסו מסנני קרינה) וכמובן ולהימנע מפעילות גופנית בשעות השמש החזקות בכל עונות השנה. אם התאפרת חשוב להסיר את כל האיפור לפני השינה. במהלך היום העור שלך מזדהם מחומרים כימיים שנמצאים באוויר ואם לא מנקים את הפנים לפני השינה, החשיפה למזהמים נמשכת לתוך הלילה.

עוד מציעה מאדפס לבחור מוצרים קוסמטיים המסייעים להתחדשות העור.בשוק יש מגוון רחב של מוצרי עור שגורמים למתיחת פנים "טבעית" וזמינים ללא מרשם. אין צורך להשקיע הרבה כסף בכדי לקבל מוצרים יעילים. אפשר לסמוך על האינסטינקטים שלך ואם והמחיר נראה לך לא סביר, כדאי לחפש מוצר של חברה אחרת.

מאדפס ממליצה על שימוש ברטינואידים, שהם תרכובות ונגזרות של ויטמין A. הרטינואיד מגביר את ייצור הקולגן, תורם לחידוש תאי עור, פותח את הנקבובית וממריץ את כלי הדם. פעולה זו מפחיתה שומן ואקנה ומעניקה לעור מראה בריא יותר. משחות עם רטינואידים קיימות עוד משנות ה-70 של המאה שעברה וניתנות באמצעות מרשם רופא. התוצאות ייראו תוך חודש עד חודשיים.

אם השכבה העליונה של העור שלך היא מעט חומה ובעלת מרקם גס, מאדפס מסבירה שאלו סימני ההיכר של נזקי השמש. גם לזה יש פיתרון. באמצעות קרניי לייזר ניתן לקלף את השכבה העליונה של העור ולמזער כתמי שמש, קמטים וצלקות אקנה. ההליך מתבצע אצל רופא המוסמך לכך.

מקור:  http://health.yahoo.net/caring/a-top-dermatologist-s-5-best-anti-aging-tips