להתבגר זה מפחיד? חמשת החששות הגדולים של המזדקנים

abc

כשהיינו ילדים היו לנו הרבה חלומות. בין החלום להיות ספורטאי מפורסם לבין החלום להיות זמר צמרת, החלום הכי נפוץ הוא פשוט להיות "גדול". שאף אחד לא יגיד לנו מתי לישון ומתי לקום ומה לעשות ו…בקיצור, להיות כמו הגדולים. המצחיק בכל זה הוא, שככל שאנחנו מתבגרים החלום שלנו הוא לחזור להיות ילדים, אבל נרצה או לא נרצה – ההזדקנות היא תהליך שאין לנו שליטה עליו. כשמגיעים לגיל שהזקנה מתחילה להיראות באופק, החששות עולים.
קבלו כמה חששות העיקריים שמטרידים אנשים בגיל הזה:

אימפוטנציה

עם הכל הגברים יהיו מוכנים להתמודד, רק אל תגעו להם ביכולת המינית! מחקר מ-2008 מצא כי גברים חושבים בממוצע על סקס 13 פעמים ביום, בעוד אישה חושבת רק 5. כך שאפשר להבין למה פגיעה בביצועים מדאיגה את הגברים ופוגעת ביוקרתם (בעיקר בעיני עצמם).
כדי להפיג את החשש, רצוי שתלכו לבדוק רמות כולסטרול. נמצא ששלשה רבעים מהגברים עם בעיות של אין אונות סובלים מרמות לא תקינות של כולסטרול. מעבר לזה, יש בשוּק תכשירים רבים שיחזירו לכם את כושר העמידה.

חולשה

למרות שהמשפט "ידע זה כח" נשמע מעולה כשאומרים אותו ביום יום, בפועל הוא נשמע קלישאתי ברגע שהכח מתחיל להיעלם בצורה טבעית כחלק מתהליך ההזדקנות. נשים נוטות לקבל את זה יותר בהבנה, אבל גברים לוקחים קשה את המצב החדש אליו נקלעו, כשפתאום גופם "בוגד" בהם ונהיה חלש יותר. מה אפשר לעשות? תתחילו (או תמשיכו) להקפיד על דיאטה מאוזנת ואימוני כח שיבטיחו שהשריר ישאר פעיל וחיוני עד כמה שאפשר.

פרישה

המילה המפחידה ההיא. כל חייו הוא היה הגבר המפרנס, היתה לו תכלית ותועלת. ומה עכשיו???
גם בעניין הזה נשים מתמודדות עם הפרישה בקלות יותר וממלאות את זמנן במשפחה וחברות.
איך מתמודדים? נסו למצוא תחומי עניין חדשים, להמציא את עצמכם מחדש, גלו משמעות חדשה לחיים, שימרו על כושר ונסו ליצור ולתפעל את המערכות החברתיות שלא היה לכם זמן להשקיע בהן בזמן שעבדתם.

נהיגה

מרבית הגברים מחזיקים ברישיון ומתעורר בהם החשש לאבד את עצמאותם להתנייד כשהגיל לא יאפשר להם לנהוג יותר מסיבות רפואיות כלשהן. חשוב לזכור שמבוגרים רבים ממשיכים לנהוג גם אחרי גיל 70, אך ללא כל קשר, חשוב להסתכל על הדברים בצורה מפוכחת ולהבין שהבטיחות קודמת לכל. תמיד ימצאו פתרונות ניידות, בין אם ההגה יהיה בידיים שלכם ובין אם לא.

הזיכרון

אחד מכל חמשה גברים בגיל 70-85 יפתח אובדן זיכרון קל (mild cognitive impairment) שהוא שלב מקדים לאלצהיימר. הפחד מהתהליך המנוון אמיתי ותחושת חוסר האונים היא ברורה. ראשית דעו, שרק 15% מהמקרים מתפתחים לאלצהיימר בסופו של דבר. נוסף על כך, כיום אין לאלצהיימר תרופה, אך מחקרים רבים נערכים בנושא, כך שיש סיבה לאופטימיות.

http://health.yahoo.net/articles/mens-health/5-things-men-fear-most-about-aging