מבקשים סליחה מגופינו

28367-Blog_photo_INSIDE_v305

הוא קם איתנו בבוקר, הולך לישון איתנו בערב. במהלך היום הוא עושה כל מה שאנו מבקשים ממנו. הוא יודע לעשות מיליוני פעולות בבת אחת ובכל זאת, לעיתים אנו שוכחים ממנו, אפילו שהוא אחד, יחיד ומיוחד- הגוף שלנו. ביום כיפור אנו מבקשים סליחה מאחרים, אמירה דני בן-שושן, דיאטנית קלינית במכבי, משתפת אותנו בהזדמנות מיוחדת  לבקש גם מגופנו סליחה- ולתת לו קצת יותר כבוד בשנה הקרובה.

סליחה שלא שתיתי

בין אם זה בגלל המזגן, הקולר שנמצא רחוק או פשוט בגלל שלא זכרנו- הרבה מאתנו שוכחים לשתות במהלך היום. בשנה הקרובה תנו לגוף שלכם מתנה, ושתו מים.

סליחה שלא אכלתי כל היום

השעון מצלצל, טירוף הבוקר מתחיל, עוד מייל, ישיבה, שיחה, מייל, קפה, פגישה ו… הופ השעה מאוחרת, ולא הספקתם לאכול. לגוף שלנו אין נורת דלק שתתריע – זאת האחריות שלנו לעצור, ולתת לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה. השנה- מצאו זמן לשבת לאכול, ברוגע, בנחת, ותנו לארוחה ולגוף את הכבוד המגיע להם.

סליחה שלא זזתי

לא כולנו נולדנו לרוץ מרתון, אבל הגוף של כולנו משווע לתזוזה- בין אם מדובר בהליכה, שחייה, ריקוד או יוגה. השנה חשבו על תזוזה שתוכלו ליהנות ממנה – וכך תוכלו באמת להתמיד.

סליחה שלא בדקתי

את הרכב שלנו תמיד ניקח לטיפול, אבל כמה מאיתנו מקפידים על בדיקות שגרתיות? בין אם מדובר בבדיקות דם, לחץ דם או אפילו משקל, הבדיקות יכולות לתת לנו תמונה על המתרחש בתוך גופינו. השנה- הקפידו על בדיקות תקופתיות, וזכרו שבעזרת מודעות והכוונה תזונתית, ניתן לשפר את התוצאות ולתת לגוף את הדרוש לו.

סליחה שלא דיברתי יפה

למילים השקטות שאנו אומרים בינינו לבין עצמינו יש השפעה רבה. במקום לחשוב על כל הדברים שאנחנו לא אוהבים בגופינו חשוב להתחיל ולהדגיש את הדברים הטובים. הרי בסופו של יום, לא יותר סביר שנתייחס יותר יפה למי שאנו מעריכים ואוהבים?