מה רוצה התולעת? ריאיון אישי צמוד עם תולעת סיכה

זה יכול לקרות לכל אחד בכל גיל, אף אחד לא מחוסן בפני זה. הן מגיעות יום אחד בהיר והן שם כדי להישאר (עד שמישהו יגרש אותן כמובן). ועם כל הסימפטיה והאהבה לכל בעלי החיים באשר הם, את האורחות האלה אתם לא רוצים אצלכם. תכירו (מרחוק) את תולעי הסיכה המוכרות גם כתולעי סרט, בשל צורתן דמוית הסרט.
מערכת מכבי הצליחה לבודד תולעת סיכה אחת ולערוך איתה ריאיון אישי צמוד – ומאד לא שגרתי.

 שלום לך תולעת סיכה, לפני שנתחיל, יש משהו שתרצי למסור לקהל הקוראים שלנו?

"קודם כל אני חייבת למחות על השם הרע שנוצר לנו עקב יחסי ציבור גרועים!
אנחנו מכונות 'טפילות', היית מאמין? כמו כל יצור חי, אנחנו סך הכל מנסות לחיות".

תראי, אפשר להבין אותם! המפגש איתכן מאד לא נעים. איך פוגשים אתכן בכלל?

"אנחנו בדרך כלל מגיעות באמצעות בליעה. מספיק שתבואו במגע עם ביצים שלנו על קרקע, או על משטח כלשהו שאנו מצויות עליו, משם הדרך אל הידיים שלכם ואל המזון ומערכת העיכול קצרה מאד. תוך חודש מרגע שאנחנו נכנסות, הביצים מתפתחות לזחלים ואז אנו זוחלות לאזור פי הטבעת, שם אנו מטילות עוד ביצים וחוזר חלילה. אנחנו מתרבות יפה באזורי בתי ספר, מרכזי יום ובקרב משפחות".

מה הסימפטומים שאפשר לזהות כשאתן "קופצות" לביקור?

"התוצאה של ההתנחלות הזו שלנו מתבטאת בעיקר בגירודים מאד לא נעימים. למרבית המארחים שלנו אין מושג שאנחנו שם ויכול להיות שגם לא ידעו על הימצאותנו לעולם. אבל חלק מהאנשים עלולים כמו שאמרתי, לסבול מגירודים בלתי נסבלים באזור פי הטבעת. ההימצאות שלנו שם בעיקר לא נעימה, אבל לא מסוכנת. במקרים מסוימים כתופעת לוואי הגירודים עלולים להפריע לשינה, לגרום לאובדן תיאבון ולחרדה. בין ההדבקה להופעת הסימפטומים יכולים לעבור בין חודש לחודשיים".

אוקיי, נגיד ומתעורר חשד שנפגשו דרכנו, איך אני מוודא את זה?

"אני שומעת נימה של זלזול בקולך? אשתדל לא לקחת את ההעלבה באופן אישי ואמשיך. כל מה שצריך לעשות זה לגשת לרופא שיברר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל ויערוך חיפוש של ביצי תולעת באזור פי הטבעת".

באמת שלא התכוונתי להעליב. ובכל זאת, אם אנחנו רוצים לסיים ולהיפרד כידידים?

"התכוונת מה קורה כשאדם רוצה 'להיפטר' מאיתנו?"

כן, לזה התכוונתי בדיוק.

"אני ממשיכה לחוש עוינות. נו מילא. בכל בית מרקחת ניתן למצוא תרופות שניתן לקבל ללא מרשם והן למעשה מוציאות אותנו מהמערכת וגם מונעות מאיתנו לעבור לאנשים אחרים. מרוצה עכשיו?"

הבנתי. רק שאלה אחרונה לסיום, איך אפשר למנוע את המפגש איתכן מראש?

"אם אתה ממש לא רוצה לפגוש אותנו, עדיף שתקפיד על שטיפה יסודית של הידיים לעיתים תכופות, קיצוץ ציפורניים ארוכות, תימנע מגירודים באזור פי הטבעת וכמובן תחליף בגדים תחתונים על בסיס יומי. במשפחות, אם אחד מבני הבית נדבק, רצוי שגם השאר ייבדקו".

תודה לך!

"תודה גם לך".

http://www.webmd.com/a-to-z-guides/pinworms-topic-overview