מחלות מין נעשות שכיחות יותר בגיל הזקנה

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(20195)4

זה לא סוד שגם בגיל השלישי מקיימים יחסי מין. אמנם בגיל הזִקנה הסקס כבר לא משמש להתרבּוּת בד"כ, אלא בשביל לחלוק אינטימיות והנאה ההדדית, אך ברור שסקס הוא מנת חלקם של בני האדם כמעט בכל גיל. וכמו בכל גיל, יחד עם יחסי המין מגיעות גם מחלות המין. 

למרות שאין נתונים סופיים בעניין, מחקר שנעשה בארה"ב העלה כי במאה הנכחית חלה עלייה דרמטית בפעילות מינית בקרב אמריקאים בגילאי ה-50, 60 וה-70 שלהם, דבר שהביא גם לעליה בהדבקה במחלות מין. שכיחות הופעת מחלות כמו כלמידיה וסיפיליס הוכפלה בקרב אנשים בגילאים אלה מאז שנת 2000 ועד היום.

לפי נתוני המרכז לבקרת מחלות (CDC), כ-2,550 מקרים של עגבת (סיפיליס) דווחו בקרב מבוגרים בגיל 45 עד 65 בשנת 2010, בהשוואה לכ-900 מקרים בשנת 2000. מספר מקרי הכלמידיה שדווחו בקבוצת הגיל הזו כמעט שוּלש, מכ-6,700 בשנת 2000 ל-19,600 עשור מאוחר יותר.
מספר חולֵי האיידס בקרב האוכלוסייה המבוגרת גם הוא עלה וכמעט והכפיל את עצמו.
החשש הוא כי הנתונים הם חלקיים בלבד והמספרים האמיתיים גבוהים אף יותר.

החוקרים מתקשים לגלות מדוע ישנה עליה באחוזי מחלות המין בקרב האוכלוסייה הבוגרת וזאת בעיקר בשל מיעוט מחקרים על מחלות מין בגילים אלה. אך יש מספר השערות:
החוקרים מאמינים שזה קשור בכך שנשים בגילים האלה כבר לא חוששות מהריון לא מתוכנן ולכן לא מקפידות על מין מוגן – מה שמוריד גם את השימוש בקונדום. שילוב של עובדה זו עם תרופות לזקפה שהפכו נפוצות אצל גברים, הפכו את יחסי המין הלא מוגנים לדבר שבשגרה.
גם שינויים פיזיולוגיים בווגינה הופכים אותה לפגיעה יותר לזיהומים העלולים להיות מועברים במהלך קיום יחסי המין.
גם לעצם העלייה בתוחלת החיים ואיכותם יש תרומה משמעותית לריבוי יחסי המין בגיל מבוגר, במיוחד במקומות בהם יש קהילות גדולות של מבוגרים שגרים יחד. לכן נעשים מאמצים גדולים להעלאת המוּדעוּת בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי למניעת מחלות מין. בתי אבות רבים מציעים לדייריהם שיעורי חינוך מיני וייעוץ על מחלות מין.

לקריאה נוספת:

http://health.yahoo.net/articles/sexual-health/seniors-catching-more-sexually-transmitted-diseases