מיישרים הדורים – יישור שיניים בגיל מאוחר

22805-Blog_photo_NEW_rosh-hashana_v8_Csfw

המודעות ההולכת וגוברת בשנים האחרונות לאסתטיקה של הפה הופכת את טיפולי יישור השיניים לפופולאריים במיוחד וגם אנשים שבנעוריהם לא עברו יישור שיניים מחליטים ללכת על זה. השימוש בטכנולוגיות מתקדמות מאפשר לבצע את הטיפול באמצעים נסתרים יותר. ד"ר משה גולדשטיין, יועץ אורתודנטי למרפאות מכבי דנט מסביר.

בשנים האחרונות, כ-30% מכלל המטופלים בהליך יישור השיניים הם מבוגרים. הטיפול הוא למעשה די דומה לזה שמתבצע אצל ילדים ומתבגרים, פרט לכך שאצל מבוגרים נגמר תהליך הגדילה של הלסת, בזמן שאצל מתבגרים היא עוד מתפתחת. אך ניתן לשנות את מנח הלסתות באמצעים כירורגיים, כלומר באמצעות ניתוח שמזיז את הלסת קדימה או אחורה בהתאם לצרכי המטופל.

הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת להשתמש בסמכים בצבע השן, הממוקמים מאחורי השיניים ולא בחזית השן וכן ניתן לעשות שימוש בטכנולוגיה של קשתיות שקופות, דבר שמקל על תחושת אי הנוחות שגשר רגיל עלול לעורר. עם זאת, הטיפול לא מתאים לכל המטופלים ולכן יש לבדוק זאת תחילה ולהיות מודעים לכך.

כיוון שהביולוגיה של העצם שונה בין מבוגר ובין מתבגר, משך הטיפול דומה במהותו אם כי מעט יותר איטי. משך זמן ממוצע לטיפול אורתודנטי מלא בשתי הלסתות אורך כשנתיים. הטיפול אינו כרוך בכאבים וההסתגלות למכשור מהירה וקלה ואינה מקיימת הפרעה לחיי היום יום ולשגרה.

אחת הפעולות החשובות שיש לבצע עם סיום הטיפול האורתודנטי במבוגרים היא לקבע את התוצאות באמצעות חוט עדין ודק מאחורי השיניים. חוט זה הוא  למעשה הביטוח שלנו ליישור השיניים אשר מקבע את התוצאות ואינו מאפשר למערכת השיניים שמתבגרת, מזדקנת ומשתנה לקלקל את התוצאה אליה הגענו לאחר הטיפול.