מיניות ללא מין

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(19500)3
בואו נדבר על סוד גלוי: מיניות בזוגיות היא עניין חשוב. יחסי מין הם לא רק הנאה, אלא גם עוזרים לאינטימיות בין בני הזוג. מה קורה כשרוצים, אבל אי-אפשר?

במהלך חייהם של אנשים בוגרים, אפילו מגיל 20, עשויים לסבול ממצב בריאותי שלא מאפשר לקיים יחסי מין. מדובר גם במצבים גינקולוגיים של האישה כמו הריון בסיכון, דלקות בנרתיק או סוגים שונים של טיפולים, אבל גם גברים עשויים לסבול גם מדלקות וזיהומים באיברי המין. וכן, ייתכנו תקופות שבהן הגוף של אחד מבני הזוג פשוט זקוק למנוחה. לדוגמה: אחרי ניתוחים, כאשר התפרים טרם החלימו לגמרי, יש להימנע מפעילות מאומצת. מצב נוסף הוא כאשר אחד מבני הזוג חולה במחלה – לאו דווקא מחלת מין – שעלולה להיות מידבקת. בדרך כלל מדובר במקרים שבהם שני בני הזוג מעוניינים ביחסי מין ונמשכים זה לזה, אך בכל זאת היעדר האינטימיות המינית מהקשר עלולה גם להוביל לריחוק רגשי.

אז איך שומרים על קשר וממשיכים להרגיש נחשקים למרות המגבלות הפיזיות?

עצה ראשונה היא למצוא תחביב משותף – בעיקר אם מדובר בהחלמה שתימשך תקופה. להירשם לחוג ריקודים, למשל, אם המצב הפיזי מאפשר זאת, או לקורס עיוני שלא מצריך פעילות פיזית. 
דבר שני – חיזור. אפשר לנצל את התקופה הזאת על מנת להיזכר במפגשים הראשונים, עוד לפני המגע הפיזי הראשון בין בני הזוג. אם הם קרובים יחסית למקום מגוריכם כיום אפשר גם לעשות ממש שחזור נוסטלגי של המפגשים.
טיפ נוסף הוא לא לוותר על זמן אינטימיות עם בני הזוג. המשיכו להקפיד על זמן משותף רק לכם, ללא הילדים, על מנת שלא ייווצר גם ריחוק רגשי.
ועצה אחרונה היא לדבר על פנטזיות. דווקא העובדה שכרגע הן לא יכולות להיות ממומשות יכולה לתרום לפתיחות.