מעשנים? זה צריך להדיר שינה מעיניכם!

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(21220)4

לא חסרות סיבות לָמה כדאי להיגמל מסיגריות ולהפסיק עם ההרגל המגונה והלא בריא הזה, אז אם התכוונתם לקחת את הצעד ולהיגמל, או שיש לכם מעשנים בסביבתכם, כדאי שתביאו בחשבון עוד סיבה טובה למה כדאי להפסיק עם ההרגל: נמצא כי איכות השינה של מעשנים עלולה להיפגע כתוצאה מהעישון.

מחקר חדש שנערך ע"י חוקרים גרמניים בקרב 1,100 מעשנים, זיהה קשר בין עישון להפרעות שינה. מבין הנשאלים, 17% העידו כי הם ישֵנים פחות משש שעות שינה מלאות בלילה ו-28% מהם דיווחו על שינה באיכות נמוכה.
החוקרים השוו נתונים אלה ל-1,200 נשאלים לא מעשנים, שדיווחו הרבה פחות על שינה מופרעת: רק 7% מהם דיווחו שהם ישנים פחות משש שעות ו-19% דיווחו על שינה באיכות נמוכה. המחקר נערך בקרב מעשנים ולא מעשנים שאינם מאובחנים כסובלים מהפרעות נפשיות, כיוון שמחלות מסוג זה עלולות לגרום לאדם גם לעשן יותר וגם הופכות אותו פגיע יותר להפרעות שינה.

כאמור, יותר מרבע מהנשאלים המעשנים שענו לשאלות שהוצגו בפניהם, העידו על תסמינים שמכניסים אותם לקטגוריה של "סובלים מנדודי שינה".

הנתונים אינם מצביעים על קשר מוחלט בין העישון לבין הפגיעה בכמות ואיכות השינה, משום שיתכן שהרגלים אחרים של המעשנים, כמו צפייה בתוכניות טלויזיה עד מאוחר, בילויים ליליים, וחוסר פעילות גופנית או נתונים כמו גיל, משקל והרגלי צריכת אלכוהול, הביאו לחוסר בשעות שינה. אך אפשר להניח שהעישון תורם לפגיעה בשינה גם באופן עצמאי, בשל השפעות הניקוטין.
הניקוטין המצוי בסיגריה (על הניקוטין תוכלו לקרוא בכתבה שלנו מחודש נובמבר) הוא בעל השפעה ממריצה על הגוף, בעלת השפעה שלילית על יכולתו של המעשן להירדם.

בנוסף על כך חשוב לציין, שמחקרים שנערכו בעבר מצאו כי איכות שנתם של מעשנים השתפרה לאחר שנגמלו מההרגל המזיק.

לכתבה המלאה:

http://bit.ly/XJZgfD