מקדימים תרופה להשמנה?


חלומו הרטוב של כל אדם הסובל מעודף משקל (וגם של די הרבה אנשים במשקל ממוצע) הוא גלולה שעם בליעתה יחלו בגוף תהליכי שריפת קלוריות עד הגעה למשקל רצוי.
בלי שעות במכוני כושר, בלי הון כסף על דיאטות ובלי להניף אצבע. נשמע טוב מידי?

הועדה המייעצת לארגון התרופות הפדראלי האמריקאי(FDA), הבוחנת ומאשרת הכנסה לשימוש של תרופות חדשות, המליצה לאחרונה לאשר תרופת מרשם חדשה להפחתה במשקל. אף שה-FDA אינו מחויב להחלטות אלה, לרוב הוא נוטה לאשרן.

התרופה,לוֹרקָזֶרין (Lorcaserin) שמה, אשר פותחה ע"י חברת התרופות אָרֶנה, מוצעת לשימוש בקרב אנשים הסובלים מהשמנָת-יתר ולאלה הסובלים מעודף משקל ביחד עם מחלות כרוניות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, מחלת לבודום-נשימה בשינה.

רופאים רבים גורסים,כי יש צורך אמיתי להגדיל את ספקטרום הפתרונות המוצעים ע"י הרפואה המודרנית, המסתכמים כיום בדיאטה ופעילות גופנית מחד ובמגוון ניתוחים מאידך. ידוע  שהשמנת-יתר גורמת נזק רב למערכות הגוף השונות ונדרש פתרון תרופתי שיאפשר להקל על הסובלים מעודף משקל להימנע מהסכנות ארוכות הטווח של מצבם.

הדרך לאישור התרופה לא הייתה קלה ועברה מכשולים רבים. החל מחששות לגבי השפעתה על פעילות השסתומים בלב, התפתחות בעיות פסיכיאטריות ועד חשד להעלאת הסיכון לסרטן.
כמו כן, יש עדיין אי ודאות לגבי מעורבותה בגרימת גידולים בחזה והיה צורך להוכיח, שתועלתה לסובלים מנזקי השמנָת יתר עולה על חסרונותיה.
חברת התרופות נאלצה לספק עוד מחקרים על התרופה ולעבור רף הוכחות גבוה ליעילותה על מנת להפריך את חששות הועדה.

ארגון התרופות העולמי מתוכנן להתכנס ב-27 ביוני 2012 על מנת לקבל החלטה סופית בנוגע לתרופה.אם היא תאושר, היא תהיה תרופת ההפחתה במשקל הראשונה שאושרה מזה יותר מעשור.

לכתבה המלאה: http://www.webmd.com/diet/news/20120510/new-diet-drug-lorcaserin-wins-vote-from-fda-panel