משלוח מנות – בריא? יש דבר כזה?

28367-Blog_photo_INSIDE_v58

פורים מגיע עלינו לטובה, ואחד ממנהגיו החביבים עלינו, זאת ההזדמנות לשלוח ליקירנו משלוח של מטעמים. האם יש דרך להפוך את משלוח המנות לסופר פוד ("מזון על")? אכן יש! אבל לא חייבים ללכת עד הסוף. אורלי ויסד מזרחי, דיאטנית טיפולי בית, מחוז שרון במכבי שירותי בריאות, מסבירה כיצד:

תוכלו להחליט לעשות אותו רק מעט יותר בריא או קצת פחות מזיק … כל שעליכם לעשות זה  להתייחס למספר עקרונות שייטיבו עם המשלוח ולבחור מה הכי מתאים לכם ליישם, תיהנו:

  1. שלבו פינוקים מעשה ידיכם – תוכלו בנקל למצוא ברשת מתכונים לעוגיות, קרקרים, גרנולה או חטיפי בריאות. מתכונים המכילים: שיבולת שועל, קמח מלא מסוגים שונים, פצפוצי אורז מלא, תמרים או סילאן תמרים, רסק פירות, טחינה, חמאת בוטנים טבעית,  אגוזים וזרעים  מסוגים שונים. הניחו באריזה  עם סרט צבעוני ושלבו במשלוח המנות.
  2. פירות מכל הסוגים בכל המרקמים – פירות יבשים בייבוש טבעי, רסק פירות באריזה אישית, חטיף תפוחונים, חטיף פרי free , קונפיטורה איכותית (אפשר גם להכין בבית), מיץ פירות סחוט מוגש בבקבוק אישי ועוד. הפירות מוסיפים  צבע, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, כך שללא ספק ישדרגו לכם את המשלוח.
  3. אגוזים, שקדים ודומיהם – תוכלו לשלב אגוזים וזרעים מסוגים שונים, חשוב שיהיו טבעיים, ללא תוספות וללא אפייה / טיגון. במידה ומדובר למשלוח עבור ילדים תוכלו לשלב ממרח אגוזים ללא תוספת סוכר או מלח כמו: חמאת בוטנים, שקדים ועוד.
  4. פחות מלח או סוכר – החלטתם שאתם הולכים לסופר לקנות חטיפים וממתקים, קראו את אריזות המזון, העדיפו חטיפים ומתוקים מופחתים או שאינם מכילים מלח או סוכר כגון: בייגלה ללא מלח, פופקורן, חטיפי בריאות ללא סוכר מוסף וללא ממתיקים.
  5. שוקולד – העדיפו שוקולד מריר מעל 70% מוצקי קקאו, העשיר בנוגדי חמצון על פני שוקולד אחר
  6. צבעי מאכל – בבקשה חסכו בצבעי מאכל… כל מילה נוספת מיותרת.
  7. גודל – רכשו את החטיפים המגיעים בשקיות הקטנות, כמות קטנה של המוצר תכיל פחות מלח, פחות סוכר ופחות שומן בהשוואה לאלה המגיעים בשקיות הגדולות.
  8. תהיו ירוקים – ארזו את המטעמים באריזה מתכלה, ממוחזרת או רכשו כלי יפה רב פעמי  בו תגישו את המשלוח.
  9. אסתטיקה – זכרו, אנחנו אוכלים עם העיניים, תפנקו במשלוח אסתטי ונעים מראה.
  10. זמן איכות עם הילדים – שתפו את הילדים בהכנת המשלוח, באפייה, באריזה, בקניית המצרכים והכי חשוב… תיהנו

Can't overdose on music

שיהיה חג פורים שמח במיוחד