נשיקה צרפתית ונשיקה חתולית

12

בני האדם הם לא היחידים המביעים חיבה באמצעות נשיקות. לדוגמה: וברווזים מלקקים זה לזה את הפנים; חפרפרות, צבים וחתולים משפשפים את האפים שלהם; וחרקים מחככים את רגליהם. אין זה פלא, אם כן, כי מנהג שאנו חולקים עם כל יצורי הטבע עושה לנו טוב כל כך גם לבריאות, גם לנפש וכמובן למערכת היחסים.

נשיקה מעוררת מערכת שלמה של תהליכים פיזיולוגים בגופנו, החל בבריאות השיניים (הרוק הנוסף מסייע להסרת הפלאק מהשן) וכלה בשריפת קלוריות (בזמן נשיקה אנו שורפים כ-2 קלוריות לדקה!).

הפסיכולוג ג'ואי דווידסון מאמין כי נשיקות הן סוג של מדיטציה חושית, הן מפסיקות את הרעש במוח, הן מדכאות חרדה והן מעצימות את החוויה של "לחיות את הרגע". למעשה נשיקה מייצרת שינויים פיזיולוגים זהים לזו שהמדיטציה מייצרת.

פרופ' הלן פישר, אנתרופולוגית מאוניברסיטת רטגרס בניו ג'רזי, מסבירה כי נשיקה היא תהליך חקרני. כשאנחנו מנשקים מישהו, אנחנו למעשה נכנסים למרחב הפרטי של אדם אחר. בזמן הזה אנחנו לומדים עליו המון: אנחנו נוגעים בו, מריחים אותו, טועמים אותו, קוראים את מבט פניו, לומדים משהו על המצב הבריאותי שלו וכמובן על הכוונות שלו.

ההשפעה הפיזיולוגית של הנשיקות תלויות בהקשר שאנו נמצאים בו. נשיקה יכולה להיות מינית מאוד בזכות טסטוסטרון המיוצר בגופנו. מנגד, נשיקה יכולה גם להיות מאוד רומנטית. נשיקה עם מישהו או מישהי בפעם הראשונה, לעומת בפעם ה-1,000, גורמת לנו להתרגש. ההתרגשות נובעת משני מוליכים עצביים מעוררים במוח – דופמין ונוראפינפרין. שני אלה הופכים להיות פעילים כאשר נכנסים לסיטואציה רומנטית. נשיקה במערכת יחסים ארוכה יכולה להיות נשיקה אשר מספקת לנו ביטחון או משמשת אישור של מגע.

 

מקור:
http://www.webmd.com/sex-relationships/features/kissing-benefits?page=2