סלח לי, איך אני מגיע ל-100 בשלום? המדריך לחיים ארוכים

22805-Blog-Photo-NEW_nosafim-(19918)20

זה לא סוד שתוחלת החיים בעולם המערבי רק עולה ועולה. התפתחות המדע, הטכנולוגיה והשילוב בין שניהם הביאו למצב בו תוך כמה עשורים תוחלת החיים זינקה ואיכות החיים באותן שנים עלתה.
נתונים שנאספו בארצות הברית מעידים על צמיחה של 65.8% באוכלוסיית המבוגרים שעברו את גיל 100 במשך 3 עשורים. בשנות ה-80 עמד מספרם על  32,194 ובשנת 2010 מספרם כבר עמד על 53,364.

אין לנו איזה סוד כמוס לספר לכם כיצד להגיע לגיל הזה, אבל אנו מגישים לכם כמה נתונים שנאספו על אלה שהגיעו לגיל זה. חשוב לציין שהנתונים נאספו בארה"ב, אך אפשר ללמוד מהם על אורח החיים שבסופו של דבר משפיע על אורך החיים.

מכירים את זה שאומרים שנשים חיות יותר מגברים? ובכן, מבחינת הנתונים של בני המאה, הנשים לוקחות ובגדול. בשנת 2010 הן היוו 82.8% מאוכלוסיית בני המאה! אגב, גם בגילאים הנמוכים יותר הבנות מובילות (הן מהוות 61.9% מאוכלוסיית בנות ה-80 ו-72.2% מאוכלוסיית בנות ה-90).
יש גברים שיצדדו בבדיחה שגברים חיים פחות כי הם נשואים למישהי שמקצרת להם את החיים, אבל בפועל העובדות מראות שנשים פעילות יותר מבחינה חברתית ומחקרים שנעשו בעניין הראו שאנשים עם חיי חברה עשירים חיים יותר. אנשים חברתיים מתמודדים טוב יותר עם לחצים וכך שומרים על בריאותם. ניתן ללמוד מכך שכדאי לשמור על חיי חברה תוססים ולהפחית לחצים עד כמה שאפשר!

עוד פרט מעניין שעלה הוא שמרבית בני ה-100 חיו בשותפות עם אנשים אחרים. רק כשליש מתוכם חיו לבד. עם הגיל מתרחשים שינויים כגון התאלמנות או נכות כלשהי שמשנה את החיים והמבנה המשפחתי מתפרק. נשים נוטות יותר למגורים בבתי אבות לעומת גברים (35.2% מול 18.2% בהתאמה). הגברים לעומתן מעדיפים משקי בית שונים, בהם יגורו במשותף.

מיקום מגוריהם של בני ה-100 מפתיע אף הוא. מרביתם חיים בסביבה עירונית (85.7% נכון לשנת 2010). למרות המחשבה שככל שהשנים עוברות האדם מחפש לו שקט כפרי, העובדות מראות כי הערים המרכזיות ססגוניות יותר ומלאות חיים ואטרקציות עבורם. כמו כן, הגישה לתחבורה ציבורית ורפואה מתקדמת נוחה יותר וכנראה בשל כך העדפתם לחיות דווקא שם.

איפה שלא תבחרו להעביר את חייכם, נראה שהסוד לחיים בריאים וארוכים יותר הוא להפחית לחצים, להרבות בחברים ופשוט לנצל כל דקה כאילו היא האחרונה!

http://health.yahoo.net/articles/healthcare/what-people-who-live-100-have-common