פעילות גופנית לאחר ניתוח קיצור קיבה (ניתוח בריאטרי)

רגליים רצות

חשוב לדעת כי אם לא נשמור על הישגי הניתוח הבריאטרי בצורה נכונה, הצלחתו עלולה לפוג עם הזמן ותחול עליה במשקל. מה כדאי לעשות כדי לשמור על הצלחת הניתוח? ענבל בלוג, דיאטנית במכבי, מסבירה לנו הכל אודות הנושא.

ניתוח קיצור קיבה (בריאטרי), נמצא כטיפול היעיל ביותר להשמנה קיצונית ולמניעה של הסיבוכים הנובעים ממנה, ובשל כך יש הנוטים לחשוב כי הניתוח מהווה "פתרון קסם" לבעיית ההשמנה. מחשבה זו אינה בהכרח נכונה: למרות יעילותו הרבה של הניתוח לטווח הקצר, בין 25%-40% מהמנותחים עשויים בסופו של דבר להשמין ולהחזיר לפחות חלק מהמשקל שאיבדו לאחר הניתוח.
כדי לשמר את הצלחת הניתוח ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן, חשוב לבצע פעילות גופנית סדירה. פעילות גופנית לאחר הניתוח משמעותית לתהליך הירידה במשקל, תורמת לשיפור ולשמירה על מדדי בריאות כללים (סיבולת לב ריאה, לחץ דם, כולסטרול ועוד), קצב חילוף חומרים (BMR), עיצוב הגוף, מסת השריר (שיורדת בשל הירידה הדראסטית במשקל) ועוזרת לשיפור מצב הרוח. מומלץ להתחיל בפעילות אירובית מתונה לאחר התייעצות עם הרופא המטפל.
טווח ההתחלה של הפעילות הגופנית יכולה לנוע בין שבועיים ל-8 שבועות לאחר הניתוח. במהלך הפעילות יש לשלב אימוני כוח 2-3 פעמים בשבוע, כדי לשמר את מסת השריר. חשוב שאימוני הכוח יחלו כ2-3 חודשים לאחר הניתוח, היות ואימונים אלו עשויים לגרום ללחץ תוך בטני – אזור הדורש מנוחה מספקת לאחר הניתוח.
מומלץ לכל מי שעבר ניתוח בריאטרי להשתלב במערך התמיכה והמעקב שמכבי העמידה לרשותכם במרכזים היעודיים. כמו כן, מכבי מציעה לחברים יעוץ אישי לפעילות גופנית נכונה על ידי פיסיותרפיסטים ייעודים.

רק בריאות!