צאו מהדכאון, קחו ביס ממשהו טוב

רוצים לשפר את מצב הרוח שלכם? התחילו בלאכול אוכל בריא ללב – אוכל עשיר בסיבים ודל בשומן רווי  והמנעו מארוחה עתירת שומן ופחממות. כך טוענת דאיין מ. בקר, מנהלת המרכז לקידום בריאות בבית הספר לרפואה ג'ונס הופקינס.

ומה עוד? קבלו שישה טיפים לארוחות שיגרמו לכם להרגיש טוב יותר:

5 טיפים לארוחות ומשקאות שיגמו לך להרגיש טוב:

1.      חפשו אוכל עשיר בויטמין B12 וחומצה פולית:

שני ויטמינים אלו עוזרים לנו למנוע הפרעות של מערכת העצבים המרכזית, שינויים במצב רוח, ודמנציה. חומצה פולית ניתן למצוא לרוב בשעועית וירקות. ויטמין B12 ניתן למצוא בבשר, דגים, עופות ומוצרי חלב.

2.      תהנו מפירות וירקות ומהרבה:

פירות וירקות עשירים בנוגדי חמצון וברכיבים תזונתיים אשר תורמים לבריאות שלך ולאיכות חייך. באחד מהמחקרים שנעשו בנושא נמצא כי אכילה של שתי מנות יותר מהרגיל של פירות וירקות ביום גורמת לסבירות גבוהה יותר ב-11% לבריאות טובה. אנשים שאכלו את הכמות הגדולה ביותר של פירות וירקות, חשו טוב לגבי בריאותם.

3.      אכלו דגים כמה – פעמים בשבוע:

מחקרים הראו כי לגברים ונשים שאוכלים הרבה דגים, ביחוד דגים שמנים כמו סלמון העשירים באומגה 3, סיכוי נמוך יותר לסבול מתסמיני דכאון. לאומגה 3 בדגים השפעה חיובית על מצבים קלינים שונים הקשורים בשינויים במצב הרוח כגון דיכאון לאחר לידה. מקורות טובים לאומגה 3 הם הרינג, פורל, סלמון, סרדינים וטונה.

4.      קבל את המנה היומית המומלצת לויטמין D

זמן קצר בשמש גורם לך להרגיש טוב יותר? קרני השמש מאפשרות לגופנו לסנתז ויטמין D, מחקרים הראו קשר בין רמות ויטמין Dנמוכות להפרעות מצב רוח: PMS, הפרעה רגשית עונתית, הפרעת מצב רוח לא מוגדרת והפרעת דכאון.

מעט מאוד מזונות מכילים ויטמין D, ולכן מומלץ לקבל את הויטמין מחשיפות קצרות לשמש, תוספי מזון ואוכל. ויטמין Dניתן למצוא ב: דגים שמנים כמו סלמון, טונה ומקרל, כבד בקר, גבינה וחלמון ביצה. ובמזונות מעושרים כמו דגני בוקר, לחמים, מיצים וחלב.

5.      פנקו את עצמכם בכמה גרמים של שוקולד

כמות קטנה של שוקולד יכולה לרומם אותנו פיזית. שוקולד מריר נמצא כמשפיע על רמות האנדרופינים במח, אותם הכימיקלים שגורמים לנו להרגיש טוב…

מקור:
http://www.webmd.com/depression/recognizing-depression-symptoms/foods-feel-better