איך יורדים במשקל? מוסיפים עוד 2,000 צעדים ביום!

תמונה שלר גליים הולכות

ימי העבודה הארוכים, שעות השינה המעטות והילדים שבבית, לעיתים אינם מאפשרים להכניס לשגרת היומיום פעילות ספורטיבית יזומה. הגוף עייף, הארוחות אינן מסודרות והקלוריות נצברות לקילו ועוד קילו מיותרים. לפני שתרשמו לחדר הכושר בלי יכולת אמיתית להגיע לשם, או תרכשו מנוי לבריכה בה לא תבקרו לעולם – הוסיפו לחיי היומיום עוד כ-2,000 עד 3,000 צעדי הליכה.

נשמע הרבה? ביום ממוצע אתם צועדים פי שניים ואף יותר. גבר צועד ביום ממוצע כ-7,192 צעדים ואילו אישה צועדת כ-5,210. הליכה היא פעילות גופנית מצוינת. בנוסף לשמירה על המשקל היא משפיעה לטובה על הזכרון ומצב הרוח, מעודדת פעילות המוח ועוזרת במניעת סוכרת.

תוספת הצעדים היומית אינה חייבת להיות במעלה ההר הקרוב לביתכם, או על גבי הליכון חדשני. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף לשגרת היומיום עוד מספר קילומטרים לכל כיוון. להוציא את הילדה מהגן בהליכה, להגיע לעבודה במסלול הארוך יותר, לטייל עם הכלב מחוץ לגינה הציבורית, או לעלות הביתה במדרגות ולא במעלית.

כל קילומטר שתוסיפו להליכה היומית שלכם, הוא למעשה 3,400 צעדים ויוריד מכם 60 קלוריות מיותרות. ובחישוב אחר – כל 7,500 קלוריות, שווים לקילו ממשקל גופכם.

מעדיפים לרכב על אופניים או לשחות? 150 צעדים שווים לדקה אחת של רכיבה על אופניים או שחייה. אם אתם טיפוסים של רולרבליידס, דעו שדקת החלקה שווה ל-200 צעדים בחישוב היומי.

למי שחושש מהזמן הקצוב שברשותו – שידע שאין מדובר על שעות הליכה מרובות. בעשר דקות הליכה נצברים כ-1,200 צעדים. אז צאו מהבית! במדינתו חשוכת הגשם אין יותר מידי תירוצים.

כשתצאו לדרך, קחו עצה אחת חשובה: מומחים טוענים ששימוש בטלפון הנייד בזמן הליכה, מפריע למהלך התקין של פעולת המוח. והתוצאה כפי שבוודאי ניתן לנחש עלולה להיות הרת אסון.

מקור: http://www.livescience.com/18122-walk-evolution-bipedalism-health-infographic.html