קרחים מפה ומשם – מה שלום הפדחת שלכם?

5

במהלך שנות קיומה השיגה האנושות הישגים רבים ומאד מרשימים: הגענו לחלל, קפצנו לירח, מצאנו תרופות למגוון מחלות ומגיפות ושלל צרות שפגשנו בדרך, התקדמנו טכנולוגית והפכנו את העולם לכפר גלובלי קטן אחד וחביב. אבל דבר אחד לא הצלחנו לפתור עדיין. חלק מהגברים שקוראים את הכתבה וודאי תוהים איך אותם מדענים שכבר הצליחו לשלוח חללית למאדים, עדיין לא מצאו דרך לצמח להם חזרה את השיער שאבד להם בדרך.

אז נכון, אין לנו חדשות משמעותיות לקוראינו בעלי המצח הגבוה, אבל ד"ר אכי פרידמן רופא עור ומין במכבי שירותי בריאות עושה לנו סדר על הראש.

"אני לא איש בשורה לצערי" פותח ד"ר פרידמן. "תהליך ההתקרחות הגברי הוא תהליך מוּבנֶה בלתי הפיך, שבו מתקיימת נסיגה של קווי השיער. את אופן ההתקרחות אפשר למצוא בטבלת המילטון המציגה את התקדמות ההתקרחות ושלביה".

"אפשר לדעת איך זה מתחיל (לפי כמות השיער על הכרית בבוקר) אבל קשה מאד לחזות איפה זה יסתיים. יש כאלה שמתחילים בתהליך איבוד השיער ואז להישאר באותו מצב שנים ויש כאלה שיכולים לאבד את מרבית שערם בגיל צעיר. בשנים האחרונות יש מגמה של הצערת גיל ההתקרחות ולקליניקה שלי הגיעו מטופלים שהחלו בתהליך כבר בגיל 15. אנו מניחים שהנטייה להתקרחות מושפעת משילוב של תזונה, איכות אוויר ובעיקר גנטיקה".

"כיום יש בשוּק 2 סוגי טיפול: אחד הוא טיפול מקומי, בצורת ג'ל למריחה או ספריי להתזה, המכיל מינוֹקסידיל (Minoxidil), התרופה שימשה במקור כטיפול ליתר לחץ דם ונמצא שאצל מטופלים בתרופה זו חל שיפור במצב הנשירה ואז הומר התכשיר מתכשיר בבליעה לתכשיר במריחה בריכוזים שונים לנשים וגברים. הטיפול השני הוא סיסטמי (טיפול רב מערכתי בבליעה), באמצעות כדורים לבליעה, המכילים את החומר הפעיל פינאסטריד.
שני התכשירים מביאים בד"כ לעצירה או האטה זמנית של ההתקרחות, אולם קיימים מקרים בהם יש חזרה של נשירת שיער. בשני התכשירים מומלץ לעשות ניסיון טיפולי של שנה שלמה לפני הערכת התוצאות ובאם התוצאה מצביעה על הצלחה טיפולית רצוי להשתמש בתכשיר באופן קבוע".

"ה-FDA פרסם, שהשימוש בתכשירים מבוססי פינסטיריד, עלולים לגרום לפגיעה בפוריות ולירידה בחשק המיני. לסיכום, אני יכול להגיד שכיום עומדות בפני הגברים אפשרויות רבות לטיפול בהתקרחות בהשוואה לעבר, מה גם שהמראה החלק והמגולח הפך אופנתי ומקובל, עכשיו נשאר רק להחליט איך להתמודד עם ההתקרחות".