רגליים בריאות בגוף בריא – כך תטפלו ברגליים שלכם

123

סוכרת, על שלל צורות הופעתה נכנסת לשגרת יומם של החולים בה והופכת לחלק בלתי נפרד מחייהם. כיום ניתן לקיים אורח חיים כמעט שגרתי בצל הסוכרת. כמובן שכל זאת מתאפשר רק בתנאי שניתנת תשומת לב מיוחדת לכל נושא התזונה והכושר הגופני.

אחת התופעות המדאיגות שעלולות להיגרם כתוצאה מהסוכרת היא "רגל סוכרתית" שבה מופיעים פצעים שונים על כפות רגליהם של החולים בסוכרת, כתוצאה מפגיעה בעצבים התחושתיים בכפות הרגלים והעדר תחושת כאב המופעלת כשנוצר לחץ מוגזם על רקמות כף הרגל. אם תוסיפו לזה את הפגיעה שגורמת הסוכרת ביכולתו של הגוף להילחם בצורה אפקטיבית בזיהומים שונים, יש פה מתכון מסוכן – רגל סוכרתית שלא מטופלת עלולה להחריף ואף להביא לנמק וקטיעה של הגפה.

רגליים של חולי סוכרת דורשות טיפול וכל פציעה מינורית עלולה להחמיר ולגרום לכיבים בחלק התחתון של כף הרגל, או בהונות הרגליים. למרבה המזל, עם טיפול יומיומי והקפדה על היגיינה וניקיון ניתן למנוע מראש את מרבית הבעיות שעלולות להיווצר.
הטיפול ברגליים הוא קל ופשוט ואת רובו ניתן לבצע תוך כדי המקלחת או בזמן ההכנות לשינה. מניעת הפגיעה ברגליים מתחילה מהקפדה על שימוש נעליים וגרביים מותאמות כראוי בכל עת.

הנה מספר צעדים פשוטים שיסייעו לכם לשמור על רגליים בריאות:

  • בחנו את רגליכם בכל יום והקפידו לתת לרופא שלכם לבדוק אותן בכל ביקור.
  • בטרם נעילת הנעל, הקפידו לבדוק שאין בתוכה חפצים רופפים או קצוות מחוספסים שעלולים לפגוע בכף הרגל.
  • הפכו את הטיפול בכף הרגל לחלק בלתי נפרד משגרת היום שלכם, בדומה לצחצוח שיניים או הברשת השיער. מהר מאד הפעולה תהפוך להרגל ואוטומט.
  • אין להשתמש בתרופות ביתיות לטיפול בבעיות רגלים. תרופות כאלה עלולות לפגוע ברגל.
    תרופות ללא מרשם לטיפול ביבלות לעיתים מכילות חומרים כימיים שעלולים לשרוף את עורכם.
    גם ניסיון לטפל ביבלות בעצמכם עלול להוביל לזיהומים מיותרים.
  • ולבסוף – טפלו בכל בעיה בהקדם. גם אם היא נראית שולית ביותר.

לקריאה נוספת:
http://diabetes.webmd.com/foot-care-for-people-with-diabetes