תזונת מתבגרים בחופש הגדול

מתבגרים אוכלים

החופש הגדול בעיצומו, וכך גם הבילויים הרבים בקרב ילדינו המתבגרים הנוטים להשאר ערים עד מאוחר בלילה ולקום משינה רק בשעות הצהריים. חשוב לזכור כי גם בתקופת החופשה, חשוב מאד לשמור על אכילה בריאה ומסודרת אצל ילדינו ככל שמתאפשר. טלי קוטלר, דיאטנית בסניף מודיעין, דיאטנית סוכרת ורכזת סטאג’ במכבי, משתפת אותנו במספר טיפים בנושא.

מי מאתנו לא זוכר לטובה את תקופת החופש הגדול כאשר היינו בני נוער? להתעורר בשעות הצהריים, לאכול מה שמתחשק מתי שמתחשק, לצאת לבלות עם חברים עד שעות מאוחרות והכי חשוב חודשיים ללא משמעת או מחויבות! לקראת אמצע החופש הגדול הייתי רוצה לשתף במספר טיפים חשובים לשמירה על מסגרת תזונתית מאוזנת ומסודרת לקראת החזרה לשגרה, ובמיוחד בגלל שזהו הגיל הכי משמעותי מבחינה התפתחותית עבור ילדכם.

הצרכים התזונתיים של ילדינו אינם משתנים בגלל שהקיץ הגיע, ולכן חשוב לשמר את הסדר והאיזון בארוחות:

  • מומלץ להקפיד על אכילה של 3 ארוחות עיקריות ביום, ללא קשר לשעת ההתעוררות או שינה של המתבגר. בכל ארוחה כזו חשוב שיהיו שלושה מרכיבים: פחמימה מורכבת, חלבון איכותי וירקות טריים או מבושלים.
  • כדאי להמעיט עד כמה שניתן באכילה של מזון תעשייתי או קנוי משום שהוא בדרך כלל עשיר מאוד בנתרן (מלח) – שומן מהסוג שאינו מזין, וסוכר. לשם כך, חשוב להיערך מראש עם אוכל מבושל בבית ואף להצטייד באוכל בייתי כאשר יוצאים לפעילות מחוץ לבית.
  • כדאי להימנע משתייה מתוקה, כולל מיצים טבעיים, ולהרבות בשתייה של מים.
  • מומלץ להגביל את כמות צריכת החטיפים והממתקים, במיוחד כאשר הם מגיעים כתחליף לארוחה מזינה.

המשך חופשה נעימה!

רוצים לדעת עוד? הצטרפו לעמוד שלנו: מכבי תזונה, בפייסבוק!